ללא הגבלה - אתר החדשות המרכזי לנכויות ומוגבלויות - דוד פייל 03-06-2018
1
ללא הגבלה
אתר החדשות  המרכזי  לנכויות ומוגבלויות
טל': 08-659-18-01      פקס: 153-54-712-64-59
   
1
כניסת כתבים    |    רישום לאינדקס    |    צור קשר
1
 
אוכל ותזונה   |    בריאות ונפש    |    בארץ    |    התנדבות וקהילה    |    משפט    |    ספורט    |    רפואה משלימה    |    האינדקס המרכזי    |     מערכת החדשות: 08-659-18-01 
 עמותות וארגונים  |  מחלקות רווחה בכל הארץ  |  הספריה לעיוורים  |  טפסים-המוסד לביטוח לאומי  |  מדריכים-המוסד לביטוח לאומי  |  סיכוי שווה  |  עת לעשות   |   המייל האדום

הפניקס ביטלו פוליסה בגלל אי-תשלום, למרות שהמבוטחת ניסתה שוב ושוב לשלם

תביעה: בפניקס התעקשו שכל אמצעי התשלום של האיש "לא עוברים" - רק בשביל לבטל את הפוליסה שלה - ולחמוק מתשלום פיצויים


מערכת, 03/06/2018, צילום: רן כליף ו-Public Domain Pictures
 

 
מדי פעם בפעם מתפרסמות ידיעות על שיטות מכוערות בהן נוקטות חלק מחברות הביטוח על מנת לחמוק מתשלומים למבוטחיהן – אך הסיפור המפורט בתביעה אותה הגישו לאחרונה עוה"ד דוד פייל ונדב ליטמן, נגד חברת ביטוח 'הפניקס' – נדמה כי שובר שיאים חדשים של ציניות ואכזריות.

על פי התביעה, אישה בשנות ה-40 לחייה החלה סובלת ממצב רפואי סבוך וקבוע, אשר מחייב אותה לעבור 8 צנתורי שתן ביום - במקום סטרילי. בשל מצבה הקשה, קבעו מומחי תעסוקה כי היא לא מסוגלת לעבוד במקום עבודה מסודר, ולכן הגדירו אותה  כסובלת מאובדן כושר עבודה בשיעור של 100%.

לדברי עו"הד פייל וליטמן, האישה רכשה לפני מספר שנים פוליסת אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח 'הפניקס' והקפידה לשלם את פרמיות הביטוח במועדן וללא כל פיגור או עיכוב. בשל ההתדרדרות במצבה הבריאותי פנתה האישה לחברת 'הפניקס' בבקשה לממש את הפוליסה.

בתחילה נענו ב'פניקס' לבקשתה, והחלו להעביר לה גמלה בסך יותר מ-4000 שקלים בחודש. אך כעבור תקופה קצרה, ומבלי שחל כל שיפור במצבה הבריאותי – החליטו בחברת הביטוח כי האישה כבר לא נמצאת מאובדן כושר עבודה – והפסיקו באופן חד-צדדי להעביר לה תגמולים על אף שלא חל כל שיפור במצבה, אלא להיפך.

לדברי עוה"ד פייל וליטמן המייצגים את האישה, ב'פניקס' לא הסתפקו בכך, והודיעו לאישה כי אם לא תתחיל לשלם מחדש את פרמיות הביטוח – הפוליסה שלה תתבטל, ושהיא חייבת להחליף את אמצעי התשלום באמצעותו היא משלמת את הפרמיות לחברה.

האישה פנתה לסניף הבנק שלה, אשר הודיע לה באופן חד משמעי, שאין שום צורך להחליף את הוראת הקבע, מפני שזו עוברת אל  חברת 'הפניקס' כסדרה – הוראת הקבע תקינה ומעולם לא בוטלה. בבנק אף העניקו לתובעת מסמך הטוען לתיקנות הוראת הקבע, וקובע שכל מה שעל נציגי הפניקס לעשות הוא פשוט לגבות את הכספים.

אך חרף הודעת הבנק הודיעו נציגי 'הפניקס' לאישה שאם היא לא תמהר לחתום על הוראת קבע חלופית לזו הקיימת, הפוליסה שלה תבוטל בשל אי-תשלום.

לדברי עוה"ד פייל וליטמן, במקרה של איחור משמעותי בתשלום פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה - הפוליסה אכן מתבטלת, והמבוטח עלול לאבד את כל זכויותיו.

לדבריהם, הלקוחה הייתה מודעת לכך, ולכן ניסתה בכל דרך להעביר לפניקס אמצעי תשלום חלופיים על מנת לשמור את זכויותיה.

"אך למרות שיחות חוזרות ונשנות עם נציגי הפניקס, במהלכן העבירה להם התובעת אמצעי תשלום נוספים כולל כרטיס אשראי" טוען עו"ד פייל, "התעקשו בפניקס שהתשלום לא נקלט – ולאחר מספר ימים – ביטלו את הפוליסה".

במכתב שנשלח אל האישה הודיעו לה מחברת 'הפניקס' כי הפוליסה שלה התבטלה בשל אי-תשלום.

לדברי עוה"ד פייל וליטמן, על פי חוק הביטוח, על המבוטח להתמיד ולשלם את הפרמיה החודשית עד שיוחלט אם הוא עומד בתנאי הפוליסה לקבלת תגמולים – ופטור מתשלום פרמיות.

"למעשה, הפניקס בפעולותיה הציניות - הותירה אישה חולנית וחסרת אונים ללא כל הכנסה, התעלמה ממצבה הרפואי  - ופעלה על מנת להפקיר אותה לגורלה" אומרים עורכי הדין.

בימים אלה הגיש עוה"ד פייל וליטמן תביעה חריפה נגד הפניקס – בה הוא מגולל את השתלשלות הפרשיה.

במסגרת התביעה מבקשים עוה"ד פייל וליטמן מבית המשפט להורות לחברת הפניקס לחשוף את הקלטות שיחות הטלפון בין נציגיה לבין התובעת, וכן לשלם לה את מלוא התגמולים המגיעים לה לעבר ולעתיד, ולהחזיר לה את מלוא דמי הפוליסה שנגבו ממנה שלא כדין.

כמו כן, מבקשים עוה"ד פייל וליטמן מבית המשפט להטיל על 'הפניקס' ריבית עונשית – בשל התנהלותה חסרת תום הלב. התביעה נדונה בימים אלה בביהמ"ש השלום בתל אביב.

על פי התביעה, קיבלה התובעת ב-26/10/2016 מכתב מחברת 'הפניקס', לפיו עליה לשלם תוך 21 ימים את פרמיות הביטוח, בטרם תבוטל הפוליסה. אלא שלדברי עוה"ד פייל וליטמן, במועד קבלת המכתב כבר חלפו למעלה מ-21 ימים מהתאריך נשוא המכתב - 03/10/2016. לדבריהם, התובעת מעולם לא קיבלה את מכתב ההתראה הראשון כמתחייב בחוק – ובו התראה בת 15 ימים.

על פי התביעה, התובעת שילמה לאורך שנים את הפרמיות באמצעות הוראת קבע. היא פנתה ל'פניקס' מספר פעמים בטלפון כדי להסדיר את התשלום, ואף עדכנה את נציגיה כי אין שום בעיה לבצע פעולת גבייה. יתרה מכך, התובעת אף וידאה עם הבנק כי הוראות הקבע בתוקף.

"אך חברת הפניקס, מסיבות השמורות עמה, לא ניסתה לגבות את הפרמיות אותן דרשה דרך הוראת הקבע הקבועה, אלא דרשה מהתובעת להקים הרשאה חדשה להוראת קבע עבורה," טוען עו"ד פייל. "התובעת, ששמעה את הבקשות חסרות התכלית והשחר של הפניקס, הגיעה פיזית אל הבנק, והוציאה אישור מודפס לפיו אין צורך בהרשאה חדשה – וכל מה שנדרש הוא פשוט לבצע גבייה."

לדברי עוה"ד פייל וליטמן, לאחר שהתובעת הותשה מדרישות הפניקס, היא מסרה לנציגיה את פרטי כרטיס האשראי שלה, ובכך סברה כי תם הסיפור. אך להפתעתה כי רבה, ביום המחרת התקשרו אליה מהפניקס ועדכנו אותה שהפוליסה שלה בטלה, וכי אם תרצה לחדש אותה, עליה למלא הצהרת בריאות חדשה.

"בכך, בחוסר תום לב משווע, שנראה כמו מעשה מכוון, ביטלה הפניקס את הפוליסה של התובעת, תוך שהיא שרויה במצב רפואי חמור," טוענים עוה"ד פייל וליטמן. "בין ביטול הפוליסה, לבין קבלת מכתב רשמי המודיע על כך - בוצעו מספר שיחות טלפון בין התובעת לנציגי הפניקס, תוך שהיא מתלוננת בפניהם על ההתנהגות פוגענית, אך תלונותיה ותחינותיה לא הועילו."

במסגרת התביעה מבקשים עוה"ד פייל וליטמן מבית המשפט להורות לחברת הפניקס להעביר את כל הקלטות השיחה בין נציגיה לבין התובעה, וזאת במסגרת גילוי ועיון במסמכים. בנוסף, טוענים עו"הד, כי פעולות הפניקס מהוות הפרת חובה חקוקה, בין היתר לפי חוק חוזה הביטוח והתקנות שהוצאו מכוחו, כגון חוק הגנת הצרכן.

"התנערותה של חברת הפניקס מהתחייבותה מהווה הפרה בוטה של הפוליסה, ומבטאת התנהגות חסרת תום לב אשר כל סעד – זולת חיובה במלוא סכום התביעה – בצירוף ריבית עונשית – לא יוכל לתת לה מענה הולם," דברי עו"הד פייל וליטמן.

בשל כל זאת, תובעת האישה באמצעות עוה"ד פייל וליטמן מחברת הפניקס פיצוי בגין אובדן כושר עבודה מלא בהתאם לפוליסה – לעבר ולעתיד, וכן פטור מתשלום פרמיות, פיצויים על עוגמת נפש, וכן ריבית עונשית מיוחדת. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

משרד עו"ד דוד פייל ושות' http://www.df-law.co.il מתמחה ברשלנות רפואית, נזקי גוף ובתביעות מול חברות ביטוח ומוסדות רפואיים
.
 

 
 


 
 
 
האינדקס המרכזי
בעלי עסקים ונותני שירות





אבחון וטיפול אלטרנטיבי 970
אביזרי חבישה 11
אביזרי שיקום 34
אוסטיאופתיה 33
אופטומטריסטים 604
אופטיקאים 574
אחיות פרטיות 143
אירידיולוגיה 20
אמבולנס פרטי 144
ארומתרפיה 24
ביופידבק 17
בית לחיים 4
בית אבות, דיור מוגן 511
בתי הבראה והחלמה 13
בתי חולים 81
בתי חולים לבריאות הנפש 21
בי"ח סיעודיים וגריאטריים 99
בתי טבע 160
בתי מרקחת 835
גוף ונפש 426
דיאטנים 553
הומאופתיה 280
הידרותרפיה 51
הילינג 147
היפנוזה 18
הסעות נכים 27
השמת עובדים זרים 66
ויטמינים 10
חיתולים למבוגרים 65
טווינא 23
טיפול אלטרנטיבי בילדים 44
טיפול באמצעות בע"ח 43
טיפול ע"י יצירה והבעה 383
טיפול בהפרעות זיכרון 9
טיפול בהפרעות שינה 16
טיפול ע"י ציורי ילדים 1
יועצי תזונה 71
כירופרקטיקה 108
כירורגיה של היד 122
מגנטותרפיה 7
מדיטציות 48
מוצרים אורטופדיים 398
מוקדי עזרה ראשונה 103
מכונים רפואיים 536
מכשירי שמיעה ואביזרים 194
מנגנוני נכים לרכב 16
מרחצאות ומעיינות מרפא 6
נטורופתיה 236
נעליים אורטופדיות 84
עורכי-דין - ביטוח 1041
עורכי-דין - ביטוח לאומי 1202
עורכי-דין - דיני נזיקין 3877
עורכי-דין - רשלנות רפואית 480
פודיאטרים 27
פיזיותרפיה 381
פיזיותרפיה התפתחותית 16
פילאטיס 168
פלדנקרייז 139
פסיכוגריאטריה 2
פסיכולוגיה התפתחותית 31
פסיכולוגיה שיקומית 39
פסיכותרפיה 633
פרחי באך 40
ציוד ואביזרים לנכים 47
קינסיולוגיה 25
קלינאי תקשורת 251
רולפינג 8
רכב חשמלי 46
רכיבה טיפולית 38
רפואה סינית 402
רפלקסולוגיה 432
שיאצו 182
שיטת אלבאום 17
שיטת אלכסנדר 78
שיטת פאולה 30
שיקום נכים ונפגעים 166
שירותי סיעוד 576
תזונה ודיאטות טבעיות 98
תרפיה במוסיקה 29
   
 
 חזרה לדף הבית      -    תנאי שימוש     -     מדיניות פרטיות     -     חוק הספאם     -     אתיקה     -     חוק זכויות יוצרים    
 
 

כל הדרכים שלכם ליצירת קשר:

 
טלפון:
08-659-18-01
פקס:
153-54-712-64-59
דוא"ל:
spectrum.tikshoret@gmail.com
כתובת:
אליהו בן חור 14, ב"ש


© כל הזכויות שמורות: ספקטרום תקשורת spectrum tikshoret