ללא הגבלה - אתר החדשות המרכזי לנכויות ומוגבלויות - הדס יריב 04-04-2017
1
ללא הגבלה
אתר החדשות  המרכזי  לנכויות ומוגבלויות
טל': 08-659-18-01      פקס: 153-54-712-64-59
   
1
כניסת כתבים    |    רישום לאינדקס    |    צור קשר
1
   בקרוב !
הפורום הבינלאומי למען בעלי חיים עם מוגבלויות

The International Forum for Disabled Animals
 
אוכל ותזונה   |    בריאות ונפש    |    בארץ    |    התנדבות וקהילה    |    משפט    |    ספורט    |    רפואה משלימה    |    האינדקס המרכזי    |     מערכת החדשות: 08-659-18-01 
 עמותות וארגונים  |  מחלקות רווחה בכל הארץ  |  הספריה לעיוורים  |  טפסים-המוסד לביטוח לאומי  |  מדריכים-המוסד לביטוח לאומי  |  סיכוי שווה  |  עת לעשות   |   המייל האדום
אוכל ותזונה

15 מי יודע?

15 טיפים להתנהלות ואכילה נכונה במהלך חג הפסח על מנת להימנע מאכילת יתר ולהרגלי אכילה נבונים


הדס יריב, 04/04/2017


 

 


1. ארחו בחוכמה – כשאנחנו מארחים אנחנו נוטים להכין שפע של מנות – סוגים שונים של בשרים וסוגים שונים של תוספות, ועוד לא התחלנו לדבר על קינוחים. מה קורה למוח שלנו? הוא רוצה לטעום מהכול, ואנחנו מסיימים את הארוחה עם בטן "מפוצצת". נסו לצמצם את שפע הבשרים והתוספות, הגישו מגוון מנות קלות, לדוגמה: סלטים, אנטיספטי, ירקות מוקפצים וכדומה.

2. שלבו ירקות בתפריט – נסו לשדרג כל מנה עם ירקות. לדוגמה: קציצות ירק, תבשילי בשר/דגנים עם ירקות, פשטידות עם ירקות, ממולאים וכדומה. כך תקבלו מנה עשירה יותר, בריאה יותר ורזה יותר.

3. השתמשו בשיטות הכנה בריאות – העדיפו אפייה, אידוי והקפצה על פני טיגון בשמן עמוק. כמעט כל מנה שאפשר לטגן אפשר גם לאפות, והתוצאה טעימה לא פחות, והרבה יותר בריאה ורזה.

4. התארחו בחוכמה – הציעו למארחים להביא  מנה משלכם מהבית, והביאו מנה בריאה ורזה שתוכלו לאכול  ממנה בשפע במקביל למנות האחרות.

5. תכננו מראש – רובנו יודעים מה צפוי בארוחה. נסו לתכנן מראש מה לאכול, ועל מה אתם מוכנים לוותר. הרבה יותר קל לעשות בחירות מראש מאשר בעת הארוחה עצמה.

6. אל תגיעו רעבים לארוחה – כשמגיעים רעבים לארוחת חג עשירה קשה יותר לעשות בחירות חכמות ולצרוך כמויות נכונות. אכלו מסודר במהלך היום ואכלו משהו קטן לפני הארוחה כדי לא להגיע רעבים.

7. אכלו מצלחת – בארוחה עצמה אל תדגמו מכל מנה שבצלחת ההגשה. ארגנו לכם צלחת מאוזנת ואכלו רק ממנה. כך הרבה יותר קל לשמור על כמויות ולדעת כמה אכלתם. מעבר לזה – העין אוכלת. כשהצלחת מלאה מרגישים שאוכלים יותר מאשר כשדוגמים ביס מכל מנה.

8. שימו לב לקצב האכילה – חתכו את האוכל לחתיכות קטנות ונסו להניח מדי פעם את הכף או את המזלג. לוקח למוח כ-20 דקות להרגיש את השובע, כך שאם אוכלים מהר, אוכלים יותר. מעבר לכך, אם אוכלים מהר מסיימים לפני כולם, ומאחר שעדיין יושבים ליד השולחן וכולם אוכלים, נוטים לקחת תוספות גם אם מרגישים שבעים.

9. גוונו את המצות – מצות עשירות בקלוריות (מצה=2 פרוסות לחם, אף שלא ממש מרגישים את זה כשאוכלים), יש להן שטח פנים גדול ולכן נוטים למרוח עליהן שכבת ממרח מכובדת, ולחלק מהאנשים הן גורמות לעצירות. נסו לגוון את המצה בתחליפים כמו פריכיות אורז, פרוסת פשטידת ירקות, לחם טחינה ביתי, בטטה וקטניות מבושלות.

10. בחרו ממרחים בריאים – בהרבה מקרים התוספות שבאות עם המצה משמינות יותר ממנה – ממרח שוקולד או מצה-בריי נוטפת שמן הם מהמנות האהובות של החג, אבל לאו דווקא בריאות. העדיפו ממרחים בריאים יותר כמו טחינה משומשום מלא, חומוס, אבוקדו, גבינת רזות וכדומה, והוסיפו שפע ירקות גם לכריך המצה שלכם.

11. הכינו את הבית – פסח מתאפיין בשגרה לא סדירה, והרבה פעמים העדר השגרה משבש את התזונה יותר מארוחות החג עצמן. דאגו לשמור על ארוחות מסודרות, לצייד את הבית במזון בריא ולהשאיר את החטיפים בחוץ – תמיד אפשר לקנות מנה אישית אם מאוד רוצים.

12. אל תתפתו למבצעים – בית בריא מתחיל בקניות בריאות. בחגים תמיד יש מבצעים ללא סוף, ובד"כ לא על הדברים הבריאים... אל תתפתו למבצעים של אריזות משפחתיות או 1+1 על מזונות שעדיף שלא יהיו בבית כמו עוגיות לפסח ואריזות גדולות של מצות.

13. נצלו את הזמן החופשי לפעילות גופנית – פעילות גופנית עוזרת לשמור על המשקל, מספקת זמן איכות אישי ומשפחתי ומסייעת בהסדרת פעילות מערכת העיכול.

14. הרבו בסיבים תזונתיים  – על מנת לשמור על יציאות סדירות, העדיפו מצה מחיטה מלאה, דגנים מלאים וקטניות (לאוכלי קטניות), ירקות ופירות עם קליפתם.

15. הרבו בשתייה – הקפידו על שתיית נוזלים מרובה (ללא סוכר, כמובן) שמסייעת לתחושת השובע ומסייעת בהסדרת פעילות מערכת העיכול.


הדס יריב הינה מנהלת תחום בריאות של חברת מבושלת, לארוחות מוכנות ולשירותי הסעדה, המספקת ארוחות צהרים לילדי צהרונים ובמוסדות חינוך בכל רחבי הארץ. 

 


 


 
 
האינדקס המרכזי
בעלי עסקים ונותני שירות





אבחון וטיפול אלטרנטיבי 970
אביזרי חבישה 11
אביזרי שיקום 34
אוסטיאופתיה 33
אופטומטריסטים 604
אופטיקאים 574
אחיות פרטיות 143
אירידיולוגיה 20
אמבולנס פרטי 144
ארומתרפיה 24
ביופידבק 17
בית לחיים 4
בית אבות, דיור מוגן 511
בתי הבראה והחלמה 13
בתי חולים 81
בתי חולים לבריאות הנפש 21
בי"ח סיעודיים וגריאטריים 99
בתי טבע 160
בתי מרקחת 835
גוף ונפש 426
דיאטנים 553
הומאופתיה 280
הידרותרפיה 51
הילינג 147
היפנוזה 18
הסעות נכים 27
השמת עובדים זרים 66
ויטמינים 10
חיתולים למבוגרים 65
טווינא 23
טיפול אלטרנטיבי בילדים 44
טיפול באמצעות בע"ח 43
טיפול ע"י יצירה והבעה 383
טיפול בהפרעות זיכרון 9
טיפול בהפרעות שינה 16
טיפול ע"י ציורי ילדים 1
יועצי תזונה 71
כירופרקטיקה 108
כירורגיה של היד 122
מגנטותרפיה 7
מדיטציות 48
מוצרים אורטופדיים 398
מוקדי עזרה ראשונה 103
מכונים רפואיים 536
מכשירי שמיעה ואביזרים 194
מנגנוני נכים לרכב 16
מרחצאות ומעיינות מרפא 6
נטורופתיה 236
נעליים אורטופדיות 84
עורכי-דין - ביטוח 1040
עורכי-דין - ביטוח לאומי 1202
עורכי-דין - דיני נזיקין 3877
עורכי-דין - רשלנות רפואית 480
פודיאטרים 27
פיזיותרפיה 381
פיזיותרפיה התפתחותית 16
פילאטיס 168
פלדנקרייז 139
פסיכוגריאטריה 2
פסיכולוגיה התפתחותית 31
פסיכולוגיה שיקומית 39
פסיכותרפיה 633
פרחי באך 40
ציוד ואביזרים לנכים 47
קינסיולוגיה 25
קלינאי תקשורת 251
רולפינג 8
רכב חשמלי 45
רכיבה טיפולית 38
רפואה סינית 402
רפלקסולוגיה 432
שיאצו 182
שיטת אלבאום 17
שיטת אלכסנדר 78
שיטת פאולה 30
שיקום נכים ונפגעים 166
שירותי סיעוד 576
תזונה ודיאטות טבעיות 98
תרפיה במוסיקה 29
   
 
 חזרה לדף הבית      -    תנאי שימוש     -     מדיניות פרטיות     -     חוק הספאם     -     אתיקה     -     חוק זכויות יוצרים    
 
 

כל הדרכים שלכם ליצירת קשר:

 
טלפון:
08-659-18-01
פקס:
153-54-712-64-59
דוא"ל:
spectrum.tikshoret@gmail.com
כתובת:
אליהו בן חור 14, ב"ש


© כל הזכויות שמורות: ספקטרום תקשורת spectrum tikshoret