ללא הגבלה - אתר החדשות המרכזי לנכויות ומוגבלויות - הידברות 08-07-2017
1
ללא הגבלה
אתר החדשות  המרכזי  לנכויות ומוגבלויות
טל': 08-659-18-01      פקס: 153-54-712-64-59
   
1
כניסת כתבים    |    רישום לאינדקס    |    צור קשר
1
 
אוכל ותזונה   |    בריאות ונפש    |    בארץ    |    התנדבות וקהילה    |    משפט    |    ספורט    |    רפואה משלימה    |    האינדקס המרכזי    |     מערכת החדשות: 08-659-18-01 
 עמותות וארגונים  |  מחלקות רווחה בכל הארץ  |  הספריה לעיוורים  |  טפסים-המוסד לביטוח לאומי  |  מדריכים-המוסד לביטוח לאומי  |  סיכוי שווה  |  עת לעשות   |   המייל האדום
יש לכם ADHD? ד"ר ראסל בארקלי עם 5 טיפים שימנעו מכם להסתבך בצרות

הפרעת קשב וריכוז יכולה לסבך אתכם בצרות - אבל אתם בהחלט יכולים להפעיל אסטרטגיות שיעזרו לכם להתמודד. ד"ר בארקלי, מהמומחים העולמיים להפרעת קשב, מציע חמישה טיפים שיקלו עליכם את החיים


מעיין כפיר, 08/07/2017, צילום: shutterstock

 
 
מבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז אמנם כבר לא מפגינים את ההיפראקטיביות של ילדים עם הפרעת קשב וריכוז, אבל האימפולסיביות שלהם עדין חיה וקיימת – ולעיתים קרובות, גם מסבכת אותם בצרות. ד"ר ראסל בארקלי, פסיכיאטר אמריקאי הנחשב לאחד מבני-הסמכא הגדולים בעולם בתחום, מייעץ חמש עצות שיצילו אתכן מעצמכם – או יותר נכון, מהאימפולסיביות שלכם.

1. פשוט תעצרו. הבוס מציע הצעה ואתם מיד פולטים: 'השתגעת'? חמותכם שואלת מה דעתכם על הריצוף החדש ואתם עונים: 'נראה ערבי'? נתקלתם בזוג נעליים ששבה את ליבכם וקניתם אותו מיד למרות מחיר מופקע, מה שהשאיר אתכם בלי כסף לתשלומים נחוצים? לכל אדם עם ADHD יש סיטואציות שבהן סביר שהוא יפעל בלי לחשוב – ולספונטניות הללו יהיו השלכות הרסניות. ערכו רשימה של הסיטואציות הללו (זה לא אמור להיות קשה, בהתבסס על ניסיון העבר). אמצו אסטרטגיה שתקנה לכם זמן למחשבה בכל פעם שתמצאו את עצמכם באחת הסיטואציות הללו. כמה אסטרטגיות מוצעות: הניחו אצבע על הפה לכמה רגעים, נשמו עמוק ואמרו לעצמכם: 'בואו נחשוב על זה', חזרו במילים אחרות על מה שבן השיח שלכם אמר, וכן הלאה. המטרה: להשיג את השניות הקריטיות הללו שבהן שיקול הדעת שלכם יגיע, מתנשף, וימנע את הפעולה האימפולסיבית.

2. הפעילו סרטים מנטליים. לאנשים עם ADHD יש זיכרון עבודה לא-מילולי חלש. מה זה אומר, בעברית? זה אומר שקשה לכם לראות בעיני רוחכם מה קרה בפעם הקודמת שהייתם בסיטואציה כזו. גם אם ההוצאה לפועל הגיעה לבית שלכם כבר פעמיים בגלל חוסר אחריות כלכלי, הזיכרון הזה לא יופיע אוטומטית בראש כשאתם עומדים לקנות משהו מיותר. הפתרון? בכל פעם שתעצרו את עצמכם, כפי שמתואר בסעיף הקודם, מהרו להרכיב מסך וירטואלי בראש שלכם. חשבו באופן מודע: האם הייתי פעם בסיטואציה כזו? מה קרה בעקבותיה? דמיינו את הסיטואציה בפרטי פרטים. כשתכריחו את עצמכם לדמיין איך הרגשתם רע בגלל הפעם הקודמת שבה לא דחיתם סיפוקים, יהיה לכם יותר קל להימנע מכך הפעם.

3. התמקדו בעתיד. הפרעת קשב כרוכה בסוג של עיוורון לזמן: אנשים עם ADHDמתקשים לעשות משימות שלא מעניינות אותם, רק בגלל תוצאות שליליות בעתיד. וכך העבודות לא מוגשות, התשלומים לא משולמים, והבגדים נזרקים הצידה במקום להגיע למכונת הכביסה. כדי להתגבר על כך, למדו את עצמכם לחשוב באופן מודע על העתיד, ולשאול את עצמכם: 'איך ארגיש כשאגיש סוף סוף את העבודה'? (גאווה, סיפוק...) איך ארגיש כשאשלם סוף סוף את כל החשבונות? (הקלה עצומה) נסו לדמיין את התחושה הטובה שתמלא אתכם עם סיום המשימה בכל פעם כשאתם נדרשים להתמודד עם משימה שאינכם אוהבים.

פצלו את המשימה למספר חלקים. מכיוון שהפרעת קשב גורמת לעתיד – גם הקרוב – להיראות רחוק כמו המילניום הבא, קשה לצפות מבעלי הפרעת קשב להשקיע הרבה זמן ומאמץ במשימות שאינן דחופות או כאלה שדורשות שלבים מסוימים לפי סדר. לפיכך, מומלץ לפצל כל משימה מפחידה למשימות קטנות יותר. למשל, חלקו את המשימה לחצאי שעות או שעות וכתבו מה עליכם לעשות בפרק זמן. הדגישו בצבע זוהר את החלק עליו אתם עומדים כעת, כדי להישאר ממוקדים. בנוסף, כדאי לבקש מקולגה או אחראי תומך לבדוק את ההתקדמות שלכם מפעם לפעם – זה ידרבן אתכם להישאר מרוכזים. שימו לב: חשוב שאחרי שסיימתם כל חלק של המשימה תשבחו את עצמכם, תקחו הפסקה קצרה, ותעניקו לעצמכם צ'ופר קטן. אם ביקשתם ממישהו לעקוב אחרי ההתקדמות שלכם – עדכנו גם אותו בסיום כל שלב.

4. שמרו על חוש ההומור שלכם. להפרעת קשב יכולות להיות השלכות רציניות, אבל זה לא אומר שאתם צריכים להיות רציניים! תופסים את עצמכם מפטפטים בלי מחשבה? חייכו ואמרו משהו כמו: 'טוב, שוב הפרעת הקשב שלי מדברת, מצטערת. אנסה לשלוט על זה בפעם הבאה'. באופן זה אתם מקבלים אחריות על הטעות ומתנצלים, אבל גם מסבירים מדוע היא קרתה ומבטיחים להשתפר. הגישה הזו הוכחה כמאפשרת לבעלי הפרעת קשב לשמור על הערך העצמי שלהם – כמו גם על החברים ועל מקום העבודה שלהם
.


 


 
 
 
האינדקס המרכזי
בעלי עסקים ונותני שירות





אבחון וטיפול אלטרנטיבי 970
אביזרי חבישה 11
אביזרי שיקום 34
אוסטיאופתיה 33
אופטומטריסטים 604
אופטיקאים 574
אחיות פרטיות 143
אירידיולוגיה 20
אמבולנס פרטי 144
ארומתרפיה 24
ביופידבק 17
בית לחיים 4
בית אבות, דיור מוגן 511
בתי הבראה והחלמה 13
בתי חולים 81
בתי חולים לבריאות הנפש 21
בי"ח סיעודיים וגריאטריים 99
בתי טבע 160
בתי מרקחת 835
גוף ונפש 426
דיאטנים 553
הומאופתיה 280
הידרותרפיה 51
הילינג 147
היפנוזה 18
הסעות נכים 27
השמת עובדים זרים 66
ויטמינים 10
חיתולים למבוגרים 65
טווינא 23
טיפול אלטרנטיבי בילדים 44
טיפול באמצעות בע"ח 43
טיפול ע"י יצירה והבעה 383
טיפול בהפרעות זיכרון 9
טיפול בהפרעות שינה 16
טיפול ע"י ציורי ילדים 1
יועצי תזונה 71
כירופרקטיקה 108
כירורגיה של היד 122
מגנטותרפיה 7
מדיטציות 48
מוצרים אורטופדיים 398
מוקדי עזרה ראשונה 103
מכונים רפואיים 536
מכשירי שמיעה ואביזרים 194
מנגנוני נכים לרכב 16
מרחצאות ומעיינות מרפא 6
נטורופתיה 236
נעליים אורטופדיות 84
עורכי-דין - ביטוח 1041
עורכי-דין - ביטוח לאומי 1202
עורכי-דין - דיני נזיקין 3877
עורכי-דין - רשלנות רפואית 480
פודיאטרים 27
פיזיותרפיה 381
פיזיותרפיה התפתחותית 16
פילאטיס 168
פלדנקרייז 139
פסיכוגריאטריה 2
פסיכולוגיה התפתחותית 31
פסיכולוגיה שיקומית 39
פסיכותרפיה 633
פרחי באך 40
ציוד ואביזרים לנכים 47
קינסיולוגיה 25
קלינאי תקשורת 251
רולפינג 8
רכב חשמלי 46
רכיבה טיפולית 38
רפואה סינית 402
רפלקסולוגיה 432
שיאצו 182
שיטת אלבאום 17
שיטת אלכסנדר 78
שיטת פאולה 30
שיקום נכים ונפגעים 166
שירותי סיעוד 576
תזונה ודיאטות טבעיות 98
תרפיה במוסיקה 29
   
 
 חזרה לדף הבית      -    תנאי שימוש     -     מדיניות פרטיות     -     חוק הספאם     -     אתיקה     -     חוק זכויות יוצרים    
 
 

כל הדרכים שלכם ליצירת קשר:

 
טלפון:
08-659-18-01
פקס:
153-54-712-64-59
דוא"ל:
spectrum.tikshoret@gmail.com
כתובת:
אליהו בן חור 14, ב"ש


© כל הזכויות שמורות: ספקטרום תקשורת spectrum tikshoret