אתר החדשות המרכזי לנכויות ומוגבלויות - הידברות 08-07-2017
אתר החדשות המרכזי לנכויות ומוגבלויות   
                   
מבזקים
 
  חיפוש   פייסבוק   כניסת כותבים   צור קשר
                   
אוכל ותזונה  |  בריאות ונפש  |   בארץ  |   התנדבות - קהילה  |  חוק ומשפט   |  ספורט פראלימפי  |  רפואה משלימה   |  עמותות וארגונים  | >>  כניסה לאינדקס  <<
 
יש לכם ADHD? ד"ר ראסל בארקלי עם 5 טיפים שימנעו מכם להסתבך בצרות

הפרעת קשב וריכוז יכולה לסבך אתכם בצרות - אבל אתם בהחלט יכולים להפעיל אסטרטגיות שיעזרו לכם להתמודד. ד"ר בארקלי, מהמומחים העולמיים להפרעת קשב, מציע חמישה טיפים שיקלו עליכם את החיים


מעיין כפיר, 08/07/2017, צילום: shutterstock

 
 
מבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז אמנם כבר לא מפגינים את ההיפראקטיביות של ילדים עם הפרעת קשב וריכוז, אבל האימפולסיביות שלהם עדין חיה וקיימת – ולעיתים קרובות, גם מסבכת אותם בצרות. ד"ר ראסל בארקלי, פסיכיאטר אמריקאי הנחשב לאחד מבני-הסמכא הגדולים בעולם בתחום, מייעץ חמש עצות שיצילו אתכן מעצמכם – או יותר נכון, מהאימפולסיביות שלכם.

1. פשוט תעצרו. הבוס מציע הצעה ואתם מיד פולטים: 'השתגעת'? חמותכם שואלת מה דעתכם על הריצוף החדש ואתם עונים: 'נראה ערבי'? נתקלתם בזוג נעליים ששבה את ליבכם וקניתם אותו מיד למרות מחיר מופקע, מה שהשאיר אתכם בלי כסף לתשלומים נחוצים? לכל אדם עם ADHD יש סיטואציות שבהן סביר שהוא יפעל בלי לחשוב – ולספונטניות הללו יהיו השלכות הרסניות. ערכו רשימה של הסיטואציות הללו (זה לא אמור להיות קשה, בהתבסס על ניסיון העבר). אמצו אסטרטגיה שתקנה לכם זמן למחשבה בכל פעם שתמצאו את עצמכם באחת הסיטואציות הללו. כמה אסטרטגיות מוצעות: הניחו אצבע על הפה לכמה רגעים, נשמו עמוק ואמרו לעצמכם: 'בואו נחשוב על זה', חזרו במילים אחרות על מה שבן השיח שלכם אמר, וכן הלאה. המטרה: להשיג את השניות הקריטיות הללו שבהן שיקול הדעת שלכם יגיע, מתנשף, וימנע את הפעולה האימפולסיבית.

2. הפעילו סרטים מנטליים. לאנשים עם ADHD יש זיכרון עבודה לא-מילולי חלש. מה זה אומר, בעברית? זה אומר שקשה לכם לראות בעיני רוחכם מה קרה בפעם הקודמת שהייתם בסיטואציה כזו. גם אם ההוצאה לפועל הגיעה לבית שלכם כבר פעמיים בגלל חוסר אחריות כלכלי, הזיכרון הזה לא יופיע אוטומטית בראש כשאתם עומדים לקנות משהו מיותר. הפתרון? בכל פעם שתעצרו את עצמכם, כפי שמתואר בסעיף הקודם, מהרו להרכיב מסך וירטואלי בראש שלכם. חשבו באופן מודע: האם הייתי פעם בסיטואציה כזו? מה קרה בעקבותיה? דמיינו את הסיטואציה בפרטי פרטים. כשתכריחו את עצמכם לדמיין איך הרגשתם רע בגלל הפעם הקודמת שבה לא דחיתם סיפוקים, יהיה לכם יותר קל להימנע מכך הפעם.

3. התמקדו בעתיד. הפרעת קשב כרוכה בסוג של עיוורון לזמן: אנשים עם ADHDמתקשים לעשות משימות שלא מעניינות אותם, רק בגלל תוצאות שליליות בעתיד. וכך העבודות לא מוגשות, התשלומים לא משולמים, והבגדים נזרקים הצידה במקום להגיע למכונת הכביסה. כדי להתגבר על כך, למדו את עצמכם לחשוב באופן מודע על העתיד, ולשאול את עצמכם: 'איך ארגיש כשאגיש סוף סוף את העבודה'? (גאווה, סיפוק...) איך ארגיש כשאשלם סוף סוף את כל החשבונות? (הקלה עצומה) נסו לדמיין את התחושה הטובה שתמלא אתכם עם סיום המשימה בכל פעם כשאתם נדרשים להתמודד עם משימה שאינכם אוהבים.

פצלו את המשימה למספר חלקים. מכיוון שהפרעת קשב גורמת לעתיד – גם הקרוב – להיראות רחוק כמו המילניום הבא, קשה לצפות מבעלי הפרעת קשב להשקיע הרבה זמן ומאמץ במשימות שאינן דחופות או כאלה שדורשות שלבים מסוימים לפי סדר. לפיכך, מומלץ לפצל כל משימה מפחידה למשימות קטנות יותר. למשל, חלקו את המשימה לחצאי שעות או שעות וכתבו מה עליכם לעשות בפרק זמן. הדגישו בצבע זוהר את החלק עליו אתם עומדים כעת, כדי להישאר ממוקדים. בנוסף, כדאי לבקש מקולגה או אחראי תומך לבדוק את ההתקדמות שלכם מפעם לפעם – זה ידרבן אתכם להישאר מרוכזים. שימו לב: חשוב שאחרי שסיימתם כל חלק של המשימה תשבחו את עצמכם, תקחו הפסקה קצרה, ותעניקו לעצמכם צ'ופר קטן. אם ביקשתם ממישהו לעקוב אחרי ההתקדמות שלכם – עדכנו גם אותו בסיום כל שלב.

4. שמרו על חוש ההומור שלכם. להפרעת קשב יכולות להיות השלכות רציניות, אבל זה לא אומר שאתם צריכים להיות רציניים! תופסים את עצמכם מפטפטים בלי מחשבה? חייכו ואמרו משהו כמו: 'טוב, שוב הפרעת הקשב שלי מדברת, מצטערת. אנסה לשלוט על זה בפעם הבאה'. באופן זה אתם מקבלים אחריות על הטעות ומתנצלים, אבל גם מסבירים מדוע היא קרתה ומבטיחים להשתפר. הגישה הזו הוכחה כמאפשרת לבעלי הפרעת קשב לשמור על הערך העצמי שלהם – כמו גם על החברים ועל מקום העבודה שלהם
.


 


 
 

האינדקס המרכזי
18,918 בעלי עסקים ונותני שירות

1
 
אבחון וטיפול אלטרנטיבי 843
   
אביזרי חבישה 12
   
אביזרי שיקום 36
   
אוסטיאופתיה 33
   
אופטומטריסטים 634
   
אופטיקאים 529
   
אחיות פרטיות 145
   
אירידיולוגיה 20
   
אמבולנס פרטי 142
   
ארומתרפיה 23
   
ביופידבק 17
   
בית לחיים 4
   
בית אבות דיור מוגן 502
   
בתי הבראה והחלמה 13
   
בתי חולים 81
   
בתי חולים לבריאות הנפש 21
   
בי"ח סיעודיים וגריאטריים 99
   
בתי טבע 158
   
בתי מרקחת 819
   
גוף ונפש 422
   
דיאטנים 537
   
הומאופתיה 280
   
הידרותרפיה 51
   
הילינג 265
   
היפנוזה 18
   
הסעות נכים 27
   
השמת עובדים זרים 65
   
ויטמינים 10
   
חיתולים למבוגרים 66
   
טווינא 23
   
טיפול אלטרנטיבי בילדים 44
   
טיפול באמצעות בעלי חיים 43
   
טיפול בעזרת יצירה והבעה 384
   
טיפול בהפרעות זיכרון 7
   
טיפול בהפרעות שינה 16
   
טיפול באמצעות ציורי ילדים 2
   
יועצי תזונה 70
   
כירופרקטיקה 109
   
כירורגיה של היד 28
   
מגנטותרפיה 7
   
מדיטציות 48
   
מוצרים אורטופדיים 295
   
מוקדי עזרה ראשונה 103
   
מכונים רפואיים 526
   
מכשירי שמיעה ואביזרים 194
   
מנגנוני נכים לרכב 16
   
מרחצאות ומעיינות מרפא 6
   
נטורופתיה 235
   
נעליים אורטופדיות 84
   
עורכי דין ביטוח 1044
   
עורכי דין ביטוח לאומי 1217
   
עורכי דין דיני נזיקין 4182
   
עורכי דין רשלנות רפואית 462
   
פודיאטרים 33
   
פיזיותרפיה 381
   
פיזיותרפיה התפתחותית 16
   
פילאטיס 167
   
פלדנקרייז 139
   
פסיכוגריאטריה 2
   
פסיכולוגיה התפתחותית 31
   
פסיכולוגיה שיקומית 39
   
פסיכותרפיה 632
   
פרחי באך 41
   
ציוד ואביזרים לנכים 49
   
קינסיולוגיה 25
   
קלינאי תקשורת 260
   
רולפינג 8
   
רכב חשמלי וקלנועיות 46
   
רכיבה טיפולית 38
   
רפואה סינית 403
   
רפלקסולוגיה 433
   
שיאצו 180
   
שיטת אלבאום 17
   
שיטת אלכסנדר 79
   
שיטת פאולה 31
   
שיקום נכים ונפגעים 165
   
שירותי סיעוד 556
   
תזונה ודיאטות טבעיות 98
   
תרפיה במוסיקה 29
   


אבחון וטיפול אלטרנטיבי אביזרי חבישה אביזרי שיקום אוסטיאופתיה אופטומטריסטים
אופטיקאים אחיות פרטיות אירידיולוגיה אמבולנס פרטי ארומתרפיה
ביופידבק בית לחיים בית אבות, דיור מוגן בתי הבראה והחלמה בתי חולים
בתי חולים לבריאות הנפש בי"ח סיעודיים וגריאטריים בתי טבע בתי מרקחת גוף ונפש
דיאטנים הומאופתיה הידרותרפיה הילינג היפנוזה
הסעות נכים השמת עובדים זרים ויטמינים חיתולים למבוגרים טווינא
טיפול אלטרנטיבי בילדים טיפול באמצעות בע"ח טיפול ע"י יצירה והבעה טיפול בהפרעות זיכרון טיפול בהפרעות שינה
טיפול ע"י ציורי ילדים יועצי תזונה כירופרקטיקה כירורגיה של היד מגנטותרפיה
מדיטציות מוצרים אורטופדיים מוקדי עזרה ראשונה מכונים רפואיים מכשירי שמיעה ואביזרים
מנגנוני נכים לרכב מרחצאות ומעיינות מרפא נטורופתיה נעליים אורטופדיות עורכי דין - ביטוח
עורכי דין - ביטוח לאומי עורכי דין - דיני נזיקין עורכי דין - רשלנות רפואית פודיאטרים פיזיותרפיה
פיזיותרפיה התפתחותית פילאטיס פלדנקרייז פסיכוגריאטריה פסיכולוגיה התפתחותית
פסיכולוגיה שיקומית פסיכותרפיה פרחי באך ציוד ואביזרים לנכים קינסיולוגיה
קלינאי תקשורת רולפינג רכב חשמלי רכיבה טיפולית רפואה סינית
רפלקסולוגיה שיאצו שיטת אלבאום שיטת אלכסנדר שיטת פאולה
שיקום נכים ונפגעים שירותי סיעוד תזונה ודיאטות טבעיות תרפיה במוסיקה  
 
 
כל הדרכים שלכם ליצירת קשר:

                     
חזרה לדף הבית    תנאי שימוש   מדיניות פרטיות   חוק הספאם   אתיקה מקצועית   חוק זכויות יוצרים
                     
פקס: 153-54-7126459   דוא"ל: adigo.adigolan@gmail.com   כתובת: בן חור 14 באר שבע   הצהרת נגישות   רישום ניוזלטר   אודות ADIGO

מדיניות שימוש ב-cookies וכלים אחרים

על מנת לאפשר לנו לפעול ולהפעיל את האתר באופן מיטבי וכן לשפר את חווייתכם מהשימוש בו, אנו עשויים להשתמש בכלי מסוג "עוגיות" (Cookies), כמו גם ב"כלים אחרים" | יחד עם זאת, על מנת שנוכל לעשות זאת, אנו נדרשים לאישורכם והסכמתכם | היה ואם אין רצונכם להתיר לנו להשתמש בכלים אלו, הנכם נדרשים להפסיק באופן מיידי שהייתכם-שימושכם באתר | האמור ד-לעיל' מהווה תמצית "מדיניות השימוש" באתר | את הנסח המלא והמחייב ניתן למצוא בקטגוריה "מדיניות פרטיות".

בכל שאלה ניתן לפנות אלי באמצעות צור הקשר שבאתר   |   מדיניות פרטיות 


© כל הזכויות שמורות ל: "עדיגו"- עדי גולן ADIGO-ADI GOLAN