ללא הגבלה - אתר החדשות המרכזי לנכויות ומוגבלויות - ליטל פיינגרץ 03-08-2016
ללא הגבלה  - אתר החדשות המרכזי לנכויות ומוגבלויות מרחיב את שורותיו ומזמין אתכם להצטרף אל 18,902 חברי קהילת העסקים ונותני השירות שבאתר - ההרשמה חינם !


 
  Beta
 
ללא  1  הגבלה
אתר   החדשות   המרכזי    לנכויות    ומוגבלויות
דוא"ל:    hermon.tikshoret@gmail.com


 
1
 בקרוב "מבט אחר" - המגזין של המשפחות המיוחדות   



 
אודות  דואר אדום    פרסום באתר
 

 
מצטרפים עכשיו לאינדקס הכתום - לחצו כאן 
1
אוכל ותזונה   |   בריאות ונפש     בארץ   |   התנדבות וקהילה   |   חוק ומשפט    |   ספורט   |   רפואה משלימה     האינדקס המרכזי  מכון פויירשטיין   |  עמותת  "אתגרים"
1
 עמותות וארגונים  מחלקות רווחה  |  טפסים - המוסד לביטוח לאומי  |  מדריכים - המוסד לביטוח לאומי  |  סיכוי שווה  |  עת לעשות  |  אודות  |  צור קשר |  פייסבוק |  דוא"ל

1
אוכל ותזונה

קיץ קיץ אל הים - קיץ קיץ כמה חם

המזונות והמשקאות שכדאי לכם לקחת מהבית לחוף הים או לבריכה


ליטל פיינגרץ, 03/08/2016

 

 

הקיץ בשיאו, וכחלק מההנאות והבילויים שבקיץ אנחנו מבלים הרבה בים ובבריכה. עם החשיפה לשמש, הרוח והמים אנחנו נעשים רעבים יותר, וגם חוזרים רעבים מאוד הביתה. בדרך כלל אנו מחפשים פתרונות קלים וזמינים  בחוף או בבריכה וקונים שם שניצלונים וצ''יפס עם קטשופ, שייקים, מיצים וגלידות כדי להשתיק את הרעב ש"תקף" אותנו. אז למה אנו מרגישים יותר רעבים בים או בבריכה? ואילו מזונות בריאים כדאי שניקח אתנו לשם?
 
מדוע אנחנו מרגישים רעב אחרי רחצה בים או בבריכה?
ליטל פיינגרץ, דיאטנית קלינית בסטודיו סי, הרשת הנשית המובילה בישראל, לחיטוב, לעיצוב, לכושר ולהרזיה הציגה בפנינו מחקר שהתפרסם בשנת 2005 בכתב העת-international journal of sport nutrition and exercise metabolism  הראה, כי פעילות גופנית בבריכה או שהייה נייחת במים, גורמת לתיאבון מוגבר יותר מאשר פעילות גופנית בחוץ. במחקר השתתפו 11 גברים, שעשו פעילות גופנית במים למשך 45 דקות, המתאמנים עשו את אותה פעילות פעם אחת בטמפרטורה של 20 מעלות צלזיוס ופעם שנייה בטמפרטורה של 33 מעלות. נמצא, כי הגברים שעשו פעילות גופנית במים בטמפרטורה של 20 מעלות, צרכו בממוצע כ- 44 אחוז יותר קלוריות לעומת אותם גברים שעשו פעילות גופנית בטמפרטורה של 33 מעלות צלזיוס. המחקר הראה, כי טמפרטורת המים היא המשפיעה ביותר על הגברת התיאבון. כלומר השהייה במים קרים יותר תגרום לנו להרגיש רעבים יותר. האם בדקתם פעם האם אתם מרגישים רעבים יותר אחרי כניסה לג''קוזי או סאונה או אחרי רחצה בים או בבריכה?
 
המזונות שכדאי לקחת אתנו מהבית לבילוי בים או בבריכה?
אחרי שהבנו מדוע אנחנו רעבים יותר אחרי רחצה בים או בבריכה, כדאי שנערך לקחת אתנו מזונות משביעים ובריאים יותר. לצורך כך, שאלנו את ליטל פיינגרץ, דיאטנית קלינית בסטודיו סי, אילו מזונות מומלץ שניקח אתנו לים או לבריכה?
 
לדברי ליטל, "כלל הזהב החשוב שכדאי לאמץ הוא שחשוב שניקח אתנו לים או לבריכה מזון שיהיה קל משקל, נוח לקחת, מרענן, טעים, ושאפשר לשמור על טריותו במשך כל שעות הבילוי שלנו". לשאלתנו: "אז מה כדאי לקחת כשהרעב תוקף אותנו?", היא השיבה כך:

1.      פירות על מקל
תחליף לממתק  בריא שהילדים מאוד אוהבים, והכי כיף שאפשר לאכול את זה כמו שאוכלים ארטיק על מקל. רצוי לקחת את פירות הקיץ הקשים כמו שזיפים, אגסים, ענבים, עיגולי אבטיח, ומלון, ולהכין מהם שיפודי פירות במגוון צבעים. 
איך מכינים?
חותכים פירות שאוהבים לקוביות משפדים אותם על שיפוד ואוכלים. רצוי לשים את כל השיפודים בקופסה תרמית ובה אפשר לשים קוביות קרח לשמירה על הטריות.
 
2.      סלט קיצי מרענן
ישנם הרבה סלטים שניתן לקחת אתנו לים או לבריכה השומרים על טריותם בחוץ. הסלטים הם פתרון מושלם לארוחה בריאה ומשביעה. הירקות עשירים בסיבים תזונתיים, התורמים לתחושת השובע ועשירים בוויטמינים, ומינרלים ונוגדי חמצון, ובכלל אם נוסיף קטניות ודגנים מלאים העשירים גם הם בסיבים תזונתיים ויטמינים ומינרלים, נזכה לאכול ארוחה בריאה ומשביעה.
אז אילו סלטים אפשר לקחת אתנו לחוף הים?
סלט בורגול ועדשים שחורות, סלט קינואה עם אגוזי מלך וחמוציות, סלט קינואה עם ירקות, סלט פסטה, וסלט אנטיפסטי קר (ראו מתכון בהמשך).
 
3.      מאפינס ופשטידות
ניתן להכין פשטידות או מאפינס מירקות או קטניות, לשמור אותם בקירור לפני שמוציאים אותם ואז כשמגיעים לים ולבריכה אוכלים אותם בטמפרטורה הרצויה. אפשר להכין פשטידות המבוססות על ירקות או מאפינס על בסיס קמח מלא עם ירקות או קטניות, או מאפינס קינואה וירקות. היתרון  במאפינס שהוא קל משקל, ניתן לארוז באריזות אישיות, ושומר על טריותו.
 
4.      כריכונים עם ממרחים בריאים
לחם לא מתקלקל מהר בחוץ, ולקחת אתנו כריכונים זה קל ונוח וגם אופציה בריאה ומשביעה, קחו אתכם לחם שיפון, כוסמין, לחם מלא או דגנים.
אילו ממרחים בריאים כדאי למרוח בכריך שישמרו טריים?
אפשר למרוח בכריך ממרח פסטו בהכנה ביתית, טחינה גולמית משומשום מלא (רצוי לא טחינה מוכנה כי היא אינה שומרת על טריותה בחוץ), אבוקדו עם מיץ לימון (כדי למנוע השחרה), ממרח תמרים, וממרח אגוזים בהכנה ביתית.

5.      ירקות טריים לחוף ולבריכה
העדיפו לקחת אתכם ירקות קשים שלא יתקלקלו בחום. מקלוני גזר, קולורבי, סלרי, שומר, מלפפון, פרחי כרובית וצנונית הם בהחלט אופציה טובה. טפטפו עליהם מיץ לימון טרי המסייע בשמירה על טריותם. אחסנו בקופסה תרמית וצאו לחוף הים.
 
6.      קחו לכם תמרים ואגוזים והמתיקו את יומכם
עוד נשנוש וקינוח מתוק, טעים ובריא, שמחליף את הפיצוחים למיניהם, הוא תמר לח עם אגוז או שקד. האגוזים עשירים באומגה 3, מגנזיום, סידן, ברזל, חלבונים וויטמין E. השקדים עשירים בוויטמינים ומינרלים כגון  ברזל, מגנזיום, אבץ, וויטמיני B ,E ו C. התמרים עשירים בסיבים תזונתיים וקצב ספיגת הפחמימות לדם (האינדקס הגליקמי) בינוני-נמוך, מה שתורם לתחושת השובע לאורך זמן.
 
בימי הקיץ החמים כדאי שנתארגן נכון ליום קיצי בבריכה או בים, וכך נמנע אכילה של אוכל מהיר וזמין בחוץ שעשיר בקלוריות, שומן וסוכר ופחות בריא לנו.
 
שיהיה לכם קיץ בריא, נעים וטוב!


ליטל פיינגרץ היא דיאטנית קלינית B.Sc בסטודיו C, הרשת הנשית לעיצוב, חיטוב כושר והרזיה.



 
 


 
 
האינדקס המרכזי
בעלי עסקים ונותני שירות





אבחון וטיפול אלטרנטיבי 970
אביזרי חבישה 12
אביזרי שיקום 34
אוסטיאופתיה 33
אופטומטריסטים 604
אופטיקאים 574
אחיות פרטיות 143
אירידיולוגיה 20
אמבולנס פרטי 144
ארומתרפיה 24
ביופידבק 17
בית לחיים 4
בית אבות, דיור מוגן 511
בתי הבראה והחלמה 13
בתי חולים 81
בתי חולים לבריאות הנפש 21
בי"ח סיעודיים וגריאטריים 99
בתי טבע 160
בתי מרקחת 835
גוף ונפש 426
דיאטנים 553
הומאופתיה 280
הידרותרפיה 51
הילינג 147
היפנוזה 18
הסעות נכים 27
השמת עובדים זרים 66
ויטמינים 10
חיתולים למבוגרים 65
טווינא 23
טיפול אלטרנטיבי בילדים 44
טיפול באמצעות בע"ח 43
טיפול ע"י יצירה והבעה 383
טיפול בהפרעות זיכרון 9
טיפול בהפרעות שינה 16
טיפול ע"י ציורי ילדים 1
יועצי תזונה 71
כירופרקטיקה 108
כירורגיה של היד 122
מגנטותרפיה 7
מדיטציות 48
מוצרים אורטופדיים 398
מוקדי עזרה ראשונה 103
מכונים רפואיים 536
מכשירי שמיעה ואביזרים 194
מנגנוני נכים לרכב 16
מרחצאות ומעיינות מרפא 6
נטורופתיה 236
נעליים אורטופדיות 84
עורכי-דין - ביטוח 1041
עורכי-דין - ביטוח לאומי 1203
עורכי-דין - דיני נזיקין 3877
עורכי-דין - רשלנות רפואית 480
פודיאטרים 27
פיזיותרפיה 381
פיזיותרפיה התפתחותית 16
פילאטיס 168
פלדנקרייז 139
פסיכוגריאטריה 2
פסיכולוגיה התפתחותית 31
פסיכולוגיה שיקומית 39
פסיכותרפיה 633
פרחי באך 40
ציוד ואביזרים לנכים 47
קינסיולוגיה 25
קלינאי תקשורת 251
רולפינג 8
רכב חשמלי 46
רכיבה טיפולית 38
רפואה סינית 402
רפלקסולוגיה 432
שיאצו 182
שיטת אלבאום 17
שיטת אלכסנדר 78
שיטת פאולה 30
שיקום נכים ונפגעים 166
שירותי סיעוד 578
תזונה ודיאטות טבעיות 98
תרפיה במוסיקה 29
   
 

 חזרה לדף הבית      -    תנאי שימוש     -     מדיניות פרטיות     -     חוק הספאם     -     אתיקה     -     חוק זכויות יוצרים    
 


אבחון וטיפול אלטרנטיבי אביזרי חבישה אביזרי שיקום אוסטיאופתיה אופטומטריסטים
אופטיקאים אחיות פרטיות אירידיולוגיה אמבולנס פרטי ארומתרפיה
ביופידבק בית לחיים בית אבות, דיור מוגן בתי הבראה והחלמה בתי חולים
בתי חולים לבריאות הנפש בי"ח סיעודיים וגריאטריים בתי טבע בתי מרקחת גוף ונפש
דיאטנים הומאופתיה הידרותרפיה הילינג היפנוזה
הסעות נכים השמת עובדים זרים ויטמינים חיתולים למבוגרים טווינא
טיפול אלטרנטיבי בילדים טיפול באמצעות בע"ח טיפול ע"י יצירה והבעה טיפול בהפרעות זיכרון טיפול בהפרעות שינה
טיפול ע"י ציורי ילדים יועצי תזונה כירופרקטיקה כירורגיה של היד מגנטותרפיה
מדיטציות מוצרים אורטופדיים מוקדי עזרה ראשונה מכונים רפואיים מכשירי שמיעה ואביזרים
מנגנוני נכים לרכב מרחצאות ומעיינות מרפא נטורופתיה נעליים אורטופדיות עורכי דין - ביטוח
עורכי דין - ביטוח לאומי עורכי דין - דיני נזיקין עורכי דין - רשלנות רפואית פודיאטרים פיזיותרפיה
פיזיותרפיה התפתחותית פילאטיס פלדנקרייז פסיכוגריאטריה פסיכולוגיה התפתחותית
פסיכולוגיה שיקומית פסיכותרפיה פרחי באך ציוד ואביזרים לנכים קינסיולוגיה
קלינאי תקשורת רולפינג רכב חשמלי רכיבה טיפולית רפואה סינית
רפלקסולוגיה שיאצו שיטת אלבאום שיטת אלכסנדר שיטת פאולה
שיקום נכים ונפגעים שירותי סיעוד תזונה ודיאטות טבעיות תרפיה במוסיקה רישום לאינדקס

 
 
 
כל הדרכים שלכם ליצירת קשר:
 
  פקס:
153-53-79-88-99-6
דוא"ל:
hermon.tikshoret@gmail.com
  כתובת:
אליהו בן חור 14, ב"ש


© כל הזכויות שמורות ל:"חרמון תקשורת".