אתר החדשות המרכזי לנכויות ומוגבלויות - ליטל פיינגרץ 03-08-2016
ללא
הגבלה
   אתר החדשות המרכזי לנכויות ומוגבלויות      
           
היום: 
בימים אלו אנו מבצעים עבודות שידרוג ופיתוח האתר. יתכנו שינויים בחיפוש ובכניסה לתכנים כמו גם במראה האתר, מועד סיום עבודות השדרוג והפיתוח 15 נובמבר 2019
    כניסת כתבים מורשים
           
אוכל ותזונה   |  בריאות ונפש   |  בארץ   |   התנדבות - קהילה   |  חוק ומשפט   |   ספורט פראלימפי   |  רפואה משלימה   |  עמותות וארגונים  |  >>  כניסה לאינדקס  <<
1
אוכל ותזונה

קיץ קיץ אל הים - קיץ קיץ כמה חם

המזונות והמשקאות שכדאי לכם לקחת מהבית לחוף הים או לבריכה


ליטל פיינגרץ, 03/08/2016

 

 

הקיץ בשיאו, וכחלק מההנאות והבילויים שבקיץ אנחנו מבלים הרבה בים ובבריכה. עם החשיפה לשמש, הרוח והמים אנחנו נעשים רעבים יותר, וגם חוזרים רעבים מאוד הביתה. בדרך כלל אנו מחפשים פתרונות קלים וזמינים  בחוף או בבריכה וקונים שם שניצלונים וצ''יפס עם קטשופ, שייקים, מיצים וגלידות כדי להשתיק את הרעב ש"תקף" אותנו. אז למה אנו מרגישים יותר רעבים בים או בבריכה? ואילו מזונות בריאים כדאי שניקח אתנו לשם?
 
מדוע אנחנו מרגישים רעב אחרי רחצה בים או בבריכה?
ליטל פיינגרץ, דיאטנית קלינית בסטודיו סי, הרשת הנשית המובילה בישראל, לחיטוב, לעיצוב, לכושר ולהרזיה הציגה בפנינו מחקר שהתפרסם בשנת 2005 בכתב העת-international journal of sport nutrition and exercise metabolism  הראה, כי פעילות גופנית בבריכה או שהייה נייחת במים, גורמת לתיאבון מוגבר יותר מאשר פעילות גופנית בחוץ. במחקר השתתפו 11 גברים, שעשו פעילות גופנית במים למשך 45 דקות, המתאמנים עשו את אותה פעילות פעם אחת בטמפרטורה של 20 מעלות צלזיוס ופעם שנייה בטמפרטורה של 33 מעלות. נמצא, כי הגברים שעשו פעילות גופנית במים בטמפרטורה של 20 מעלות, צרכו בממוצע כ- 44 אחוז יותר קלוריות לעומת אותם גברים שעשו פעילות גופנית בטמפרטורה של 33 מעלות צלזיוס. המחקר הראה, כי טמפרטורת המים היא המשפיעה ביותר על הגברת התיאבון. כלומר השהייה במים קרים יותר תגרום לנו להרגיש רעבים יותר. האם בדקתם פעם האם אתם מרגישים רעבים יותר אחרי כניסה לג''קוזי או סאונה או אחרי רחצה בים או בבריכה?
 
המזונות שכדאי לקחת אתנו מהבית לבילוי בים או בבריכה?
אחרי שהבנו מדוע אנחנו רעבים יותר אחרי רחצה בים או בבריכה, כדאי שנערך לקחת אתנו מזונות משביעים ובריאים יותר. לצורך כך, שאלנו את ליטל פיינגרץ, דיאטנית קלינית בסטודיו סי, אילו מזונות מומלץ שניקח אתנו לים או לבריכה?
 
לדברי ליטל, "כלל הזהב החשוב שכדאי לאמץ הוא שחשוב שניקח אתנו לים או לבריכה מזון שיהיה קל משקל, נוח לקחת, מרענן, טעים, ושאפשר לשמור על טריותו במשך כל שעות הבילוי שלנו". לשאלתנו: "אז מה כדאי לקחת כשהרעב תוקף אותנו?", היא השיבה כך:

1.      פירות על מקל
תחליף לממתק  בריא שהילדים מאוד אוהבים, והכי כיף שאפשר לאכול את זה כמו שאוכלים ארטיק על מקל. רצוי לקחת את פירות הקיץ הקשים כמו שזיפים, אגסים, ענבים, עיגולי אבטיח, ומלון, ולהכין מהם שיפודי פירות במגוון צבעים. 
איך מכינים?
חותכים פירות שאוהבים לקוביות משפדים אותם על שיפוד ואוכלים. רצוי לשים את כל השיפודים בקופסה תרמית ובה אפשר לשים קוביות קרח לשמירה על הטריות.
 
2.      סלט קיצי מרענן
ישנם הרבה סלטים שניתן לקחת אתנו לים או לבריכה השומרים על טריותם בחוץ. הסלטים הם פתרון מושלם לארוחה בריאה ומשביעה. הירקות עשירים בסיבים תזונתיים, התורמים לתחושת השובע ועשירים בוויטמינים, ומינרלים ונוגדי חמצון, ובכלל אם נוסיף קטניות ודגנים מלאים העשירים גם הם בסיבים תזונתיים ויטמינים ומינרלים, נזכה לאכול ארוחה בריאה ומשביעה.
אז אילו סלטים אפשר לקחת אתנו לחוף הים?
סלט בורגול ועדשים שחורות, סלט קינואה עם אגוזי מלך וחמוציות, סלט קינואה עם ירקות, סלט פסטה, וסלט אנטיפסטי קר (ראו מתכון בהמשך).
 
3.      מאפינס ופשטידות
ניתן להכין פשטידות או מאפינס מירקות או קטניות, לשמור אותם בקירור לפני שמוציאים אותם ואז כשמגיעים לים ולבריכה אוכלים אותם בטמפרטורה הרצויה. אפשר להכין פשטידות המבוססות על ירקות או מאפינס על בסיס קמח מלא עם ירקות או קטניות, או מאפינס קינואה וירקות. היתרון  במאפינס שהוא קל משקל, ניתן לארוז באריזות אישיות, ושומר על טריותו.
 
4.      כריכונים עם ממרחים בריאים
לחם לא מתקלקל מהר בחוץ, ולקחת אתנו כריכונים זה קל ונוח וגם אופציה בריאה ומשביעה, קחו אתכם לחם שיפון, כוסמין, לחם מלא או דגנים.
אילו ממרחים בריאים כדאי למרוח בכריך שישמרו טריים?
אפשר למרוח בכריך ממרח פסטו בהכנה ביתית, טחינה גולמית משומשום מלא (רצוי לא טחינה מוכנה כי היא אינה שומרת על טריותה בחוץ), אבוקדו עם מיץ לימון (כדי למנוע השחרה), ממרח תמרים, וממרח אגוזים בהכנה ביתית.

5.      ירקות טריים לחוף ולבריכה
העדיפו לקחת אתכם ירקות קשים שלא יתקלקלו בחום. מקלוני גזר, קולורבי, סלרי, שומר, מלפפון, פרחי כרובית וצנונית הם בהחלט אופציה טובה. טפטפו עליהם מיץ לימון טרי המסייע בשמירה על טריותם. אחסנו בקופסה תרמית וצאו לחוף הים.
 
6.      קחו לכם תמרים ואגוזים והמתיקו את יומכם
עוד נשנוש וקינוח מתוק, טעים ובריא, שמחליף את הפיצוחים למיניהם, הוא תמר לח עם אגוז או שקד. האגוזים עשירים באומגה 3, מגנזיום, סידן, ברזל, חלבונים וויטמין E. השקדים עשירים בוויטמינים ומינרלים כגון  ברזל, מגנזיום, אבץ, וויטמיני B ,E ו C. התמרים עשירים בסיבים תזונתיים וקצב ספיגת הפחמימות לדם (האינדקס הגליקמי) בינוני-נמוך, מה שתורם לתחושת השובע לאורך זמן.
 
בימי הקיץ החמים כדאי שנתארגן נכון ליום קיצי בבריכה או בים, וכך נמנע אכילה של אוכל מהיר וזמין בחוץ שעשיר בקלוריות, שומן וסוכר ופחות בריא לנו.
 
שיהיה לכם קיץ בריא, נעים וטוב!


ליטל פיינגרץ היא דיאטנית קלינית B.Sc בסטודיו C, הרשת הנשית לעיצוב, חיטוב כושר והרזיה.



 
 


 
פייסבוק   צור קשר   אודות
 
 
 
 

האינדקס המרכזי
18,917 בעלי עסקים ונותני שירות

1
 
אבחון וטיפול אלטרנטיבי 843
   
אביזרי חבישה 12
   
אביזרי שיקום 36
   
אוסטיאופתיה 33
   
אופטומטריסטים 634
   
אופטיקאים 529
   
אחיות פרטיות 145
   
אירידיולוגיה 20
   
אמבולנס פרטי 142
   
ארומתרפיה 23
   
ביופידבק 17
   
בית לחיים 4
   
בית אבות דיור מוגן 502
   
בתי הבראה והחלמה 13
   
בתי חולים 81
   
בתי חולים לבריאות הנפש 21
   
בי"ח סיעודיים וגריאטריים 99
   
בתי טבע 158
   
בתי מרקחת 819
   
גוף ונפש 422
   
דיאטנים 537
   
הומאופתיה 280
   
הידרותרפיה 51
   
הילינג 265
   
היפנוזה 18
   
הסעות נכים 27
   
השמת עובדים זרים 65
   
ויטמינים 10
   
חיתולים למבוגרים 66
   
טווינא 23
   
טיפול אלטרנטיבי בילדים 44
   
טיפול באמצעות בעלי חיים 43
   
טיפול בעזרת יצירה והבעה 384
   
טיפול בהפרעות זיכרון 7
   
טיפול בהפרעות שינה 16
   
טיפול באמצעות ציורי ילדים 2
   
יועצי תזונה 70
   
כירופרקטיקה 109
   
כירורגיה של היד 28
   
מגנטותרפיה 7
   
מדיטציות 48
   
מוצרים אורטופדיים 295
   
מוקדי עזרה ראשונה 103
   
מכונים רפואיים 526
   
מכשירי שמיעה ואביזרים 194
   
מנגנוני נכים לרכב 16
   
מרחצאות ומעיינות מרפא 6
   
נטורופתיה 235
   
נעליים אורטופדיות 84
   
עורכי דין ביטוח 1043
   
עורכי דין ביטוח לאומי 1217
   
עורכי דין דיני נזיקין 4182
   
עורכי דין רשלנות רפואית 462
   
פודיאטרים 33
   
פיזיותרפיה 381
   
פיזיותרפיה התפתחותית 16
   
פילאטיס 167
   
פלדנקרייז 139
   
פסיכוגריאטריה 2
   
פסיכולוגיה התפתחותית 31
   
פסיכולוגיה שיקומית 39
   
פסיכותרפיה 632
   
פרחי באך 41
   
ציוד ואביזרים לנכים 49
   
קינסיולוגיה 25
   
קלינאי תקשורת 260
   
רולפינג 8
   
רכב חשמלי וקלנועיות 46
   
רכיבה טיפולית 38
   
רפואה סינית 403
   
רפלקסולוגיה 433
   
שיאצו 180
   
שיטת אלבאום 17
   
שיטת אלכסנדר 79
   
שיטת פאולה 31
   
שיקום נכים ונפגעים 165
   
שירותי סיעוד 556
   
תזונה ודיאטות טבעיות 98
   
תרפיה במוסיקה 29
   


אבחון וטיפול אלטרנטיבי אביזרי חבישה אביזרי שיקום אוסטיאופתיה אופטומטריסטים
אופטיקאים אחיות פרטיות אירידיולוגיה אמבולנס פרטי ארומתרפיה
ביופידבק בית לחיים בית אבות, דיור מוגן בתי הבראה והחלמה בתי חולים
בתי חולים לבריאות הנפש בי"ח סיעודיים וגריאטריים בתי טבע בתי מרקחת גוף ונפש
דיאטנים הומאופתיה הידרותרפיה הילינג היפנוזה
הסעות נכים השמת עובדים זרים ויטמינים חיתולים למבוגרים טווינא
טיפול אלטרנטיבי בילדים טיפול באמצעות בע"ח טיפול ע"י יצירה והבעה טיפול בהפרעות זיכרון טיפול בהפרעות שינה
טיפול ע"י ציורי ילדים יועצי תזונה כירופרקטיקה כירורגיה של היד מגנטותרפיה
מדיטציות מוצרים אורטופדיים מוקדי עזרה ראשונה מכונים רפואיים מכשירי שמיעה ואביזרים
מנגנוני נכים לרכב מרחצאות ומעיינות מרפא נטורופתיה נעליים אורטופדיות עורכי דין - ביטוח
עורכי דין - ביטוח לאומי עורכי דין - דיני נזיקין עורכי דין - רשלנות רפואית פודיאטרים פיזיותרפיה
פיזיותרפיה התפתחותית פילאטיס פלדנקרייז פסיכוגריאטריה פסיכולוגיה התפתחותית
פסיכולוגיה שיקומית פסיכותרפיה פרחי באך ציוד ואביזרים לנכים קינסיולוגיה
קלינאי תקשורת רולפינג רכב חשמלי רכיבה טיפולית רפואה סינית
רפלקסולוגיה שיאצו שיטת אלבאום שיטת אלכסנדר שיטת פאולה
שיקום נכים ונפגעים שירותי סיעוד תזונה ודיאטות טבעיות תרפיה במוסיקה  
 
 
כל הדרכים שלכם ליצירת קשר:

                     
חזרה לדף הבית    תנאי שימוש   מדיניות פרטיות   חוק הספאם   אתיקה מקצועית   חוק זכויות יוצרים
                     
פקס: 153-54-7126459   דוא"ל: lelo.hagbala@gmail.com   כתובת: בן חור 14 באר שבע   הצהרת נגישות   רישום ניוזלטר   אודות

מדיניות שימוש ב-cookies וכלים אחרים

על מנת לאפשר לנו לפעול ולהפעיל את האתר באופן מיטבי וכן לשפר את חווייתכם מהשימוש בו, אנו עשויים להשתמש בכלי מסוג "עוגיות" (Cookies), כמו גם ב"כלים אחרים" | יחד עם זאת, על מנת שנוכל לעשות זאת, אנו נדרשים לאישורכם והסכמתכם | היה ואם אין רצונכם להתיר לנו להשתמש בכלים אלו, הנכם נדרשים להפסיק באופן מיידי שהייתכם-שימושכם באתר | האמור ד-לעיל' מהווה תמצית "מדיניות השימוש" באתר | את הנסח המלא והמחייב ניתן למצוא בקטגוריה "מדיניות פרטיות".

בכל שאלה ניתן לפנות אלי באמצעות צור הקשר שבאתר   |   מדיניות פרטיות 


© כל הזכויות שמורות ל: עדי גולן ADI GOLAN