ללא הגבלה - אתר החדשות המרכזי לנכויות ומוגבלויות - שירי דותן 17-07-2016
1
 
1
מבזק  
בימים אלו אנו מבצעים עבודות שידרוג ופיתוח האתר. יתכנו שינויים בחיפוש ובכניסה לתכנים כמו גם במראה האתר, מועד סיום עבודות השדרוג והפיתוח 10-08-2019
    כתבים מורשים       הצטרפות למערכת  
ללא הגבלה   4 6 1 8 * 
אתר החדשות המרכזי לנכויות ומוגבלויות1
דוא"ל:              
lelo.hagbala.news@gmail.com

פקס 24 ש':   153-53-79-88-99-6    :fax to mail
רישום לאינדקס    |    צור קשר   |    פייסבוק


 
11
הכוונת תרופות לאזור הספציפי בגוף בו נמצא הגידול הסרטני
 
1
אוכל ותזונה  |   בריאות ונפש   |   בארץ   |   התנדבות וקהילה  |   חוק ומשפט    |   ספורט  |   רפואה משלימה   |  עמותות וארגונים   |   אגפי רווחה   |  טפסים מ. לביטוח לאומי
1
אוכל ותזונה

אוכל, קדימה אוכל

איך לאכול מחוץ למשרד, ולא להשמין?


שירי דותן, 17/07/2016

 

 

הדר (24) הגיעה אליי מתוסכלת וחסרת אונים. היא עלתה במשקל כ-15 ק"ג מאז החלה לעבוד בהייטק לפני כשנתיים. כשתשאלתי אותה לגבי אורח חייה מבחינת תזונה ופעילות גופנית, היא ציינה שאת ארוחת הצהריים היא אוכלת כל יום במסעדה בסביבת המשרד. רוב שעות היום היא יושבת מול המסך, והזמן שהקדישה בעבר לפעילות גופנית פחת. מרגישים הזדהות עם הדר? גם אתם מתמודדים בכל יום עם ארוחת הצהריים המוגשת במסעדות? אתם לא לבד!
 
מחקרים רבים בדקו את הקשר בין אכילה מחוץ לבית לבין השמנה. מאמר שניתח ובדק 29 מחקרים מצא שאכילה מחוץ לבית באופן תדיר הינה גורם סיכון לצריכה גבוהה של קלוריות ושומן, וצריכה נמוכה של ויטמינים ומינרלים.
 
מחקר נוסף מראה שהעניין במניעת השמנה הוא לא רק עבור העובדים עצמם. במחקר זה שנערך בהולנד בקרב כ- 11,000 עובדים מ-49 חברות שונות נמצא שתפוקת העבודה נמוכה יותר, וגם ימי המחלה שלקחו העובדים (מעל 10% ימי מחלה), נקשרו להשמנה, ולכן השמנה עלולה להוביל לעלויות גבוהות באופן עקיף עבור המעסיקים.
 
הפתרון הטוב ביותר הוא להימנע או להפחית אכילה בחוץ, ולהעדיף אוכל ביתי. יחד עם זאת, אנחנו זקוקים גם לחברה, ולפעמים לא מתאפשר אחרת מאשר לסעוד יחד במסעדה. לכן, שירי דותן, דיאטנית קלינית בסטודיו C, הרשת הנשית המובילה לעיצוב, לחיטוב, כושר והרזיה, מספקת לכם מספר דרכים להתמודדות עם אחד מבין הגורמים העיקריים להשמנה - ארוחת הצהריים במסעדה:
 
1.      היכונו, היכונו
כשאנחנו נכנסים למסעדה שאנחנו לא מכירים, הסקרנות פועלת, אנחנו מתחילים לבחון את התפריט מההתחלה ועד הסוף ובוחרים את המנה עם העיניים ולכן כמות הקלוריות מאותה ארוחה, גדולה.
הפתרון: לפני שאתם יוצאים לכיוון המסעדה, כדאי לפתוח את התפריט שלה באתר האינטרנט, ולבחור מראש מהי המנה הטובה ביותר עבורכם על מנת שלא תופתעו, ובשביל שתרגישו תחושת שליטה.
 
2.      הכל עניין של שינוי גישה
כשאנחנו אוכלים במסעדה עם חברים, משפחה, בן/בת זוג הסיבה לרוב היא איזושהי שמחה כמו יום הולדת או יום נישואין, או כשמתחשק לנו לנקות קצת את הראש מהשבוע, והמטרה היא לכייף ולשמוח יחד. לכן אנו גם אוכלים בהתאם, משחררים קצת, אוכלים מאכלים שאנו לא אוכלים במהלך היומיום, מקנחים בקינוח טעים ושותים שתיה מתוקה או אלכוהול. לעומת זאת, כשאנחנו הולכים לאכול במסעדה בצהריים, במהלך יום עבודה, באופן יומיומי, הגישה צריכה להשתנות. אנחנו צריכים לשנות את הקישור האוטומטי שנעשה בין אכילה במסעדה לבין הנאה וכיף אחרת אנחנו נעלה במשקל ובגדול.
 
הפתרון: להבהיר ולשנן לעצמנו את מטרת האכילה בארוחת הצהריים: שובע והתרעננות על מנת להצליח לתפקד ולעבוד גם בשעות שלאחר מכן, היום לא נגמר באחת בצהריים.
 
3.      שתו לרוויה! מים...
כחלק מהארוחה העסקית המוצעת לנו במרבית המסעדות, ניתן לבחור שתיה כמו לימונדה, אשכוליות, תפוזים או סודה, במידה ונרצה משקה אחר או משקה דיאט נצטרך לרוב להוסיף כסף. המשקאות הקלים, התוססים או הטבעיים מכילים כמות גבוהה של סוכר כ- 5 כפיות לכוס!
 
הפתרון: לשתות מים! או סודה, אך במידה וקיים קושי לעשות זאת, עד שתתרגלו, כדאי להעדיף שתיית משקה דיאטטי או למהול את השתייה אותה קיבלתם במים. פתרון יצירתי נוסף הוא הוספת כפית סוכר למים, פלחי לימון ונענע.
 
4.      מה תרצו למנה ראשונה?
ארוחה עסקית כוללת לרוב גם מנה ראשונה. המנה הראשונה היא אמנם קטנה אך כמות הקלוריות בה יכולה להית גדולה הרבה יותר. לפניכם כמה מנות שמופיעות לרוב במסעדות כמנת פתיחה: לחם עם ממרחים, פוקצ'ה, ברוסקטה, חציל או כרובית בטחינה, מגוון סלטים, כיסוני בצק ממולאים, רול סושי, ספרינג רול, אגרול, תפוחי אדמה במגוון צורות (הום פרייז, כדורי פירה), חומוס, מרק, כנפיים, אנטיפסטי ועוד. אל תשכחו שמטרת מנה זו היא להרגיע קצת את הבטן, שתהיו פחות עצבניים בזמן שיש לחץ על המטבח של המסעדה. אין באמת צורך בה, והיא תוספת קלורית מיותרת הרי בבית, ביום רגיל, לא הייתם אוכלים מנה ראשונה.
הפתרון: אפשרות אחת היא לא לקחת את המנה הראשונה במסעדה, יחד עם זאת רובכם יגידו "שילמתי על זה, אז מגיע לי" ובצדק. האפשרות השנייה הינה לעשות בחירה נכונה יותר, ולהעדיף מנה המכילה ירקות כמו סלט, אנטיפסטי, מרק ירקות על פני שאר המנות.
 
5.      הגודל כן קובע!
המנות אשר מגישים לנו במסעדות הן לרוב גדולות, יותר ממה שאנחנו צריכים לאכול, ולרוב אנו גם נרגיש צורך לאכול את כולה, מאותה הסיבה שגם ניקח את המנה הראשונה אנחנו רוצים לקבל תמורה לתשלום.
 
הפתרון: אם מדובר במנה של פסטה או אורז כארוחה בפני עצמה, אז תדעו מראש שכמות הפחמימה כאן היא לפחות פי 3 מהמנה המומלצת עבורכם ולכן אל תמהרו לסיים הכל מהצלחת. במידה והמנה מורכבת ממנת פחמימה לדוג': אורז, קוסקוס או תפוחי אדמה וממנת חלבון לדוג': בקר, עוף, דג או טופו כדאי לאכול את מנת החלבון במלואה עם עדיפות למנת חלבון רזה כמו סינטה, חזה עוף או דג ולאכול מחצית ממנת הפחמימה.
 
6.      זהירות מוקשים!
במטבחים מסוימים, בעיקר במטבח האסיאתי ובמטבח האיטלקי, נוהגים להוסיף למנות רכיבים אשר מעלים את ערכה הקלורי של המנה. במטבח האסיאתי נוהגים להוסיף למנות העיקריות בוטנים או שומשום או שקדים, ובמטבח האיטלקי נוהגים להכין רטבים על בסיס שמנת, ולהוסיף גבינות שמנות למנה. מזונות אלו מכילים כמות גדולה של שומן, ועל כן הערך הקלורי של המנה עולה.
 
הפתרון: כדאי לבקש להוציא את הבוטנים או השומשום מהמנה. במידה ואינכם מסוגלים לוותר, כדאי להפחית. אפשר לבקש לשים אותם בצד ולהוסיף בעצמכם, כך שאתם תוכלו לשלוט בכמות. לגבי המנות עם השמנת או הגבינות השמנות, תמיד יש עוד אפשרות, לבחור את המנות עם הרטבים שאינם מכילים את אלו.
 
7.      שבע וטוב לו
 מבין רכיבי התזונה פחמימה, חלבון ושומן, החלבון הינו הרכיב שגורם לתחושת השובע הארוכה ביותר, כלומר הזמן שיעבור עד שנרצה את הארוחה הבאה יהיה ארוך יותר במידה ונצרוך גם חלבון בארוחה.

הפתרון: לצרוך בארוחת הצהריים מנה של חלבון: עוף, ביצים, דג, בשר או טופו, בעיקר צריך לשים לב במנות של פסטות שלא בכולן יש מנה של חלבון.

במהלך יום העבודה עולים קשיים רבים ביישום הרגלי תזונה ופעילות גופנית. בזכות הפתרונות האלו הצליחה הדר להתגבר על הקשיים, לרדת במשקל, ולהתייצב על משקל התואם את אורח חייה. פתרונות יישומיים אלה הם חלק מאסטרטגיה שלמה של התמודדות עם האכילה במקום העבודה, שדיאטנית יכולה לעזור לך בו.
 
 
רשימת מקורות:
1.       Suzan J W Robroek, Tilja I J van den Berg, Jan F Plat, Alex Burdorf, The role of obesity and lifestyle behaviours in a productive workforce, Occup Environ Med 2011;68:134e139
2.       A Naska et al, Eating out, weight and weight gain. A cross-sectional and prospective analysis in the context of the EPIC-PANACEA study, International Journal of Obesity 2011 35, 416–426
3.       C. Lachat et al, Eating out of home and its association with dietary intake: a systematic review of the evidence, obesity reviews 2012 13, 329–346


שירי דותן היא דיאטנית קלינית בסטודיו C, הרשת הנשית המובילה לעיצוב, לחיטוב, כושר והרזיה.







האינדקס הקהילתי
18,904 בעלי עסקים ונותני שירות
 
אבחון וטיפול אלטרנטיבי 844
   
אביזרי חבישה 12
   
אביזרי שיקום 36
   
אוסטיאופתיה 33
   
אופטומטריסטים 634
   
אופטיקאים 529
   
אחיות פרטיות 145
   
אירידיולוגיה 20
   
אמבולנס פרטי 142
   
ארומתרפיה 23
   
ביופידבק 17
   
בית לחיים 4
   
בית אבות דיור מוגן 502
   
בתי הבראה והחלמה 13
   
בתי חולים 81
   
בתי חולים לבריאות הנפש 21
   
בי"ח סיעודיים וגריאטריים 99
   
בתי טבע 158
   
בתי מרקחת 819
   
גוף ונפש 422
   
דיאטנים 537
   
הומאופתיה 280
   
הידרותרפיה 51
   
הילינג 265
   
היפנוזה 18
   
הסעות נכים 27
   
השמת עובדים זרים 65
   
ויטמינים 10
   
חיתולים למבוגרים 66
   
טווינא 23
   
טיפול אלטרנטיבי בילדים 44
   
טיפול באמצעות בעלי חיים 43
   
טיפול בעזרת יצירה והבעה 384
   
טיפול בהפרעות זיכרון 7
   
טיפול בהפרעות שינה 16
   
טיפול באמצעות ציורי ילדים 2
   
יועצי תזונה 70
   
כירופרקטיקה 109
   
כירורגיה של היד 28
   
מגנטותרפיה 7
   
מדיטציות 48
   
מוצרים אורטופדיים 295
   
מוקדי עזרה ראשונה 103
   
מכונים רפואיים 526
   
מכשירי שמיעה ואביזרים 194
   
מנגנוני נכים לרכב 16
   
מרחצאות ומעיינות מרפא 6
   
נטורופתיה 235
   
נעליים אורטופדיות 84
   
עורכי דין ביטוח 1044
   
עורכי דין ביטוח לאומי 1217
   
עורכי דין דיני נזיקין 4182
   
עורכי דין רשלנות רפואית 462
   
פודיאטרים 27
   
פיזיותרפיה 381
   
פיזיותרפיה התפתחותית 16
   
פילאטיס 167
   
פלדנקרייז 139
   
פסיכוגריאטריה 2
   
פסיכולוגיה התפתחותית 31
   
פסיכולוגיה שיקומית 39
   
פסיכותרפיה 632
   
פרחי באך 41
   
ציוד ואביזרים לנכים 49
   
קינסיולוגיה 25
   
קלינאי תקשורת 254
   
רולפינג 8
   
רכב חשמלי וקלנועיות 46
   
רכיבה טיפולית 38
   
רפואה סינית 403
   
רפלקסולוגיה 433
   
שיאצו 180
   
שיטת אלבאום 17
   
שיטת אלכסנדר 79
   
שיטת פאולה 31
   
שיקום נכים ונפגעים 165
   
שירותי סיעוד 556
   
תזונה ודיאטות טבעיות 98 
   
תרפיה במוסיקה 29
   

 חזרה לדף הבית      |    תנאי שימוש     |     מדיניות פרטיות     |     חוק הספאם     |     אתיקה     |     חוק זכויות יוצרים     |     פרסום באתר     |     אודות    
 


אבחון וטיפול אלטרנטיבי אביזרי חבישה אביזרי שיקום אוסטיאופתיה אופטומטריסטים
אופטיקאים אחיות פרטיות אירידיולוגיה אמבולנס פרטי ארומתרפיה
ביופידבק בית לחיים בית אבות, דיור מוגן בתי הבראה והחלמה בתי חולים
בתי חולים לבריאות הנפש בי"ח סיעודיים וגריאטריים בתי טבע בתי מרקחת גוף ונפש
דיאטנים הומאופתיה הידרותרפיה הילינג היפנוזה
הסעות נכים השמת עובדים זרים ויטמינים חיתולים למבוגרים טווינא
טיפול אלטרנטיבי בילדים טיפול באמצעות בע"ח טיפול ע"י יצירה והבעה טיפול בהפרעות זיכרון טיפול בהפרעות שינה
טיפול ע"י ציורי ילדים יועצי תזונה כירופרקטיקה כירורגיה של היד מגנטותרפיה
מדיטציות מוצרים אורטופדיים מוקדי עזרה ראשונה מכונים רפואיים מכשירי שמיעה ואביזרים
מנגנוני נכים לרכב מרחצאות ומעיינות מרפא נטורופתיה נעליים אורטופדיות עורכי דין - ביטוח
עורכי דין - ביטוח לאומי עורכי דין - דיני נזיקין עורכי דין - רשלנות רפואית פודיאטרים פיזיותרפיה
פיזיותרפיה התפתחותית פילאטיס פלדנקרייז פסיכוגריאטריה פסיכולוגיה התפתחותית
פסיכולוגיה שיקומית פסיכותרפיה פרחי באך ציוד ואביזרים לנכים קינסיולוגיה
קלינאי תקשורת רולפינג רכב חשמלי רכיבה טיפולית רפואה סינית
רפלקסולוגיה שיאצו שיטת אלבאום שיטת אלכסנדר שיטת פאולה
שיקום נכים ונפגעים שירותי סיעוד תזונה ודיאטות טבעיות תרפיה במוסיקה רישום לאינדקס

 
 
 
 
כל הדרכים שלכם ליצירת קשר:

 
 
 
 
153-53-79-88-99-6 חיוג מקוצר  8164* lelo.hagbala.news@gmail.com
 
מערכת: ב"ח 14 באר-שבע


© כל הזכויות שמורות ל: עדי גולן.