Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

תזמורת המהפכה מציגה: ׳לנוע בלי לזוז 2024׳ – הפקה מחודשת – פנטזיה מוזיקלית לשחקן ותזמורת

מערכת, 21/05/2024, צילום: משה ציטיאת ויוסי צבקר

“החיים אינם מה שחיית אלא האופן שבו אתה מספר אותם” (גבריאל גרסייה מרקס) ♦ ‘לנוע בלי לזוז’ בוחנת אמירה זו על הבמה, דרך היחסים שבין יוצר ליצירתו, בין החוויה המוזיקלית והאופן שבו אנחנו מנסים לספר או לתפוס אותה

׳לנוע בלי לזוז 2024׳ – המופע הבין תחומי החדש של תזמורת המהפכה – עולה במסגרת ׳סדרת המהפכה׳ באופרה הישראלית ובהיכל אמנויות הבמה הרצליה, ומזמין את הקהל למסע מרתק ורבגוני הבוחן את היחסים המורכבים בין החוויה המוזיקלית והניסיון לספר אותה – היחס המגולם על הבמה בין היוצר והמספר.

המנצח (רועי אופנהיים) באמצעות התזמורת ובשילוב וידאו ארט יוצר עולמות מוזיקליים-ויזואליים מסעירים וסוחפים ללא מילים, בעוד שהמספר שבצד הבמה (עידו ברטל) המשמש כקול שבראשו, מנסה להוביל את הקהל לחוויה אחרת לגמרי. תוך כדי שהוא מנסה לספר את החוויה המוזיקלית הוא הופך אותה למסע ברכבת שדים שכולה קודש לאגו המשתולל שלו. הוא שר, מנגן, משחק, משתלט על הבמה, על הקהל שבאולם ומחפש את מקומו על הבמה וביצירה.

זוהי יצירה ב”שלוש מערכות”, המערכה הראשונה היא מוזיקלית ובמרכזה עולמות שנוצרים על-ידי התזמורת, שבמרכז כל עולם – יצירה לסולן ותזמורת (צ’לו, חליל, חצוצרה) אבל אין בתוכה מקום ל”מספר”, לדמות ומילים. המערכה השנייה היא תיאטרלית ובמרכזה ניסיון השתלטות של המספר על החוויה המוזיקלית, חיפוש אחר דמות מרכזית, “נושא”, שיחזיק את העולמות המוזיקליים ובכך הופך ומשנה את החוויה המוזיקלית לחוויה תיאטרלית (דרמטית). במערכה השלישית (האפילוג) נשאלת השאלה האם יוכלו לחיות יחד? היוצר והמספר, החוויה המוזיקלית והניסיון לספר ולעצב אותה במילים, כאשר בתמונת הסיום לאחר ניסיון ההתנתקות של היוצר מהמספר ולאחר שהמספר נשאר ללא מילים, ורק עם הבהרות בודדות, ואף לא מצליח לשאול את השאלה: “להיות או לא לה…” החוויה המוזיקלית חסרת הטקסט חוזרת לנקודת המוצא שלה: “ליצור זה לנוע לנוע בלי לזוז – להיות כל הזמן בתנועה, יש הקוראים לו: “מפריח הדממה”. (מתוך המחזה).

בפנטזיה זו, התזמורת מתחילה כגוף מוזיקלי (במערכה הראשונה), והופכת לדמות במחזה (במערכה השנייה), שחקן משנה בהצגה לא שלה. קונצרט תזמורתי עם “מספר”, שהופך להצגה לשני שחקנים – שחקן ותזמורת, ומתגלגל בסופו לריקוד מוזיקלי ללא מילים. אירוע בינתחומי של מוזיקה ותיאטרון הבודק את גבולות המדיום של כל אחד מהם.

(ההודעה הזאת לעיתונות היא בדיוק הדרך שכנגדה יוצא המופע, הניסיון האבוד והחסר לספר במילים את החוויה המוזיקלית…)

היצירה מבוססת על עבודת הדוקטורט בפילוסופיה של המנצח ד”ר רועי אופנהיים ונכתבה בשיתוף עם הבמאי והמחזאי עידו ריקלין ובכיכובו של השחקן עידו ברטל. המוזיקה המקורית למופע היא פרי יצירתו של זהר שרון, על הוידאו ארט אמון יואב כהן, על עיצוב התאורה – קרן גרנק ועל עיצוב התנועה – מירי לזר.

“לאחר הצלחת ‘מצבי רוח’, שעלה במסגרת ׳סדרת המהפכה׳ ב-2022 ולאחר מכן בחו”ל, בחרנו לחזור למופע שהוא ‘אביו הרוחני’, וכהרגלנו בתזמורת המהפכה – לפרק ולהרכיב מחדש, ולהציע גרסה מחודשת ורעננה של המופע המקורי ופורץ הדרך הזה. אנחנו שמחים לשתף פעולה בגרסה החדשה עם השחקן והזמר עידו ברטל שחוזר לתיאטרון ובגדול – כשהוא נושא על כתפיו את התפקיד הראשי במופע”, אומרים זהר שרון ורועי אופנהיים – יוצרי המופע.

מנצח: רועי אופנהיים.

שחקן: עידו ברטל.

סולנים: יעל שפירא (צ’לו), הגר שחל (חליל), איתמר בן-יקיר (חצוצרה).

ניהול אמנותי: רועי אופנהיים וזהר שרון.

בימוי ומחזה: רועי אופנהיים ועידו ריקלין.

מוזיקה מקורית: זהר שרון.

עיצוב וידאו ארט: יואב כהן.

עיצוב תאורה: קרן גרנק.

עיצוב תנועה: מירי לזר.

מפעיל תאורה: יעקב סליב.

סאונד: ואלרי קוטלר.

מפעיל וידאו ארט: דניאל בסין.

עוזרת במאי ומנהלת הצגה: נופר לוינגר.

הלבשה שחקן: אורן דר.

תפעול טכני: מג’נטה- הגברה קול ותאורה.

מנהל טכני: דני פישוף – מג’נטה.

שיווק ופרסום דיגיטלי: נדיה רז חכם – דיוות וג’נטלמנים.

מפיק: דניאל רינג.

מנהלת שיווק, פיתוח עסקי וגיוס משאבים: ליאב הרצמן.

מנהל: עומר לקנר רייכנטל.

נגני תזמורת המהפכה:

כינור ראשון: עדי חלאבין, תומר עינת, אטיין מנרי, נעמה צרפתי.

כינור שני: ליאה רייחלין, טליה הרצליך, אמיר וויצמן.

ויולה: דניאל תנחלסון, מירי מנשרוב, אביטל נוסימוביץ’.

צ‘לו: יעל שפירא, ג’קי פיי, בן שבולת, רומי קופלמן.

קונטרבס: גיל גולדין.

חליל ופיקולו: הגר שחל.

אבוב: שירה בן יהושע.

קלרינט: קרן גולדנצוייג.

בסון: יעלה אור-נוי.

קרן יער: שחר זיו.

חצוצרה: איתמר בן-יקיר.

טרומבון: מיתר נווה.

נבל: עדה רגימוב.

כלי-הקשה: אסף דגן וגיורי פוליטי.

פסנתר: זהר שרון.

להזמנת כרטיסים:

www.rev-orch.com

מחיר כרטיס: 160- 225 ש”ח

ניהול אמנותי: זהר שרון ורועי אופנהיים
בימוי ומחזה: רועי אופנהיים ועידו ריקלין
מלחין: זהר שרון

מנצח: רועי אופנהיים

שחקן: עידו ברטל

10.06.2024, שעה 20:00 – במסגרת ׳סדרת המהפכה׳ באופרה הישראלית, ת”א

13.07.2024 שעות 18:00 ו- 21:00 – במסגרת ׳סדרת המהפכה׳ בהיכל אמנויות הבמה, הרצליה

 

צילום: משה ציטיאת

שתפו את הכתבה

תגובות

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

כתבות נוספות

ד”ר סעיד דראושה, התמחה ברפואה פנימית במרכז רפואי רמב”ם, ולאחר מכן המתמחה בתחום האנדוקרינולוגיה

כ״ג באב ה׳תשפ״ד – 27/08/2024

במסגרת סדרת המפגשים “ומותר, ומותר לאהוב שירים ויצירה בזמן מלחמה” במשכנות שאננים בירושלים, יארח המוזיקאי וסולן להקת דג נחש שאנן סטריט את הזמרת יסמין לוי במופע מיוחד

כ״ג באב ה׳תשפ״ד – 27/08/2024

את המפגש הייחודי הוביל סגן מנהל מחלקת עיניים בכרמל ד”ר אור בן שאול והשתתפו בו רופאים בכירים ומנהלי המחלקות המובילים בקהילה בכללית בחיפה והצפון בהם: ד”ר איתן שגב מנהל מחלקת

כ״ג באב ה׳תשפ״ד – 27/08/2024

חיידקיים עמידים לאנטיביוטיקה הולכים ומתרבים, בעוד שמספר סוגי האנטיביוטיקה הנמצאים בפיתוח הולך ומצטמצם. כעת, קבוצת המחקר של פרופ’ אריאל קושמרו מהמעבדה להנדסת ביוטכנולוגיה

כ״ג באב ה׳תשפ״ד – 27/08/2024

פרופ’ עפר ארז, מנהל המרפאות המיילדותיות במרכז סבן למיילדות בסורוקה: “לאחרונה פותח טיפול חדש שהוא מולקולה מלאכותית של ADAMTS13, וניתן עד כה לארבע נשים הרות בעולם”

כ״ג באב ה׳תשפ״ד – 27/08/2024

מסלול חדש וייחודי נפתח באוניברסיטת בן-גוריון בנגב – תואר שני באפידמיולוגיה ומדעי נתונים רפואיים. המגמה תפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה, תשפ׳׳ה, ומציעה הזדמנות לאנשי מקצוע

כ״א באב ה׳תשפ״ד – 25/08/2024

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מעלה כמדי שנה בחודש אלול קונצרט סליחות חדש, המחבר את המסורת העתיקה לכלל חלקי החברה הישראלית, דתיים, חילוניים, צעירים ומבוגרים

כ״א באב ה׳תשפ״ד – 25/08/2024

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצאה באחרונה עלייה של 10% בקשיי שינה אחרי ה 7.10. 42% מהישראלים בני ה-20 ומעלה דיווחו על נדודי שינה של פעם בשבוע או יותר, לעומת 31% שנמצא

כ״א באב ה׳תשפ״ד – 25/08/2024

מיטות שיזוף פולטות קרינה אולטרה סגולה הגורמת לנזקים בריאותיים מצטברים. חשיפת יתר לקרניים אלו גורמת לפגיעה בעיניים, להתקמטות מוקדמת של העור, לריבוי כתמים, לנגעים טרום סרטניים

כ״א באב ה׳תשפ״ד – 25/08/2024

נפש חיה” היא שיטת ריפוי בתנועה: שיטה טיפולית המבוססת על תנועה וריקוד עם דגש על מטאפורות ותנועות מעולם החי

כ״א באב ה׳תשפ״ד – 25/08/2024

האם זאוס ויופיטר הם בעצם אותו האל? איך מזהים כנסייה גותית? מה זה גותי בכלל? מהו מחראב בשם האל? ומה הופך את האימפרסיוניזם למיוחד כל כך?

כ״א באב ה׳תשפ״ד – 25/08/2024

פרופ’ אילן שלף, מנהל מערך הדימות בסורוקה: “המכשיר החדש כולל טכנולוגיות בינה מלאכותית ומספקות יכולות אבחון באיכות גבוהה ובזמן קצר יותר”

כ״א באב ה׳תשפ״ד – 25/08/2024

מנכ”ל הפיס עו”ד בני דרייפוס: “אתן תביאו מפריז אור וגאווה. אתן גיבורות”

כ״א באב ה׳תשפ״ד – 25/08/2024

תיירים בעיר זרה יתקשו לנווט עם מפה טופוגרפית בלבד, מפורטת ככל שתהיה. לכן יוצגו לרוב במפות תיירות גם אתרי עניין וציוני דרך בולטים. הטריטוריה המסתורית של המעי הדק האנושי מופתה

כ״א באב ה׳תשפ״ד – 25/08/2024

גילויים חדשים הקשורים במזון מעובד ובאפשרות לתועלת התזונתית שבסיבים עמילואידים – במחקר של מדענים מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון. את המחקר המוצג בכתב העת

א׳ באב ה׳תשפ״ד – 05/08/2024

“אנחנו נהנים מבוגרי ובוגרות האוניברסיטה שנקלטים אצלנו כל שנה, עכשיו אנחנו מעמיקים בתחום המחקר ובמקביל משתפים פעולה בפרויקט האסטרטגי הלאומי הגדול של הקמת בית הספר לרפואה”

א׳ באב ה׳תשפ״ד – 05/08/2024

“כיף זה לא” מאת ענת בייטמן בהוצאת ספרי ניב, הוא סיפור סוחף, תוסס ומרגש שנכתב בשנינות בהשראת סיפורים לא מצחיקים מהחיים האמיתיים

א׳ באב ה׳תשפ״ד – 05/08/2024

רק אתמול הודיע הוועד הפראלימפי על סגירת המשלחת לפריז, והנה הבקר, התבשר על ידי הוועד הפראלימפי הבינלאומי האמון על חלוקת הכרטיסים למשחקים בפריז, כי התפנה כרטיס בקטגוריה

א׳ באב ה׳תשפ״ד – 05/08/2024

האף הוא שער כניסה לגופנו – לאוויר, לריחות וגם למחוללי מחלה. בדרכו פנימה, האוויר שאנו נושמים זורם דרך קונכיות האף (טורבינות) – מדפי עצם מאורכים היוצאים מדופן האף ומגולגלים כלפי פנים

א׳ באב ה׳תשפ״ד – 05/08/2024

החוקרים פיתחו טיפול קרינתי לאחד העצבים, אשר שיפר משמעותית את איכות חייהם של המטופלים והפחית מאוד את רמת הכאב שלהם. המחקר פורסם בכתב העת הבין לאומי היוקרתי לאונקולוגיה

כ״ד בתמוז ה׳תשפ״ד – 30/07/2024

הרשמו לאתר

שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
שם משתמש(באנגלית בלבד)*
סיסמא*
אימות סיסמא*
דילוג לתוכן