Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

תזמורת המהפכה מציגה: ׳לנוע בלי לזוז 2024׳ – הפקה מחודשת – פנטזיה מוזיקלית לשחקן ותזמורת

מערכת, 21/05/2024, צילום: משה ציטיאת ויוסי צבקר

“החיים אינם מה שחיית אלא האופן שבו אתה מספר אותם” (גבריאל גרסייה מרקס) ♦ ‘לנוע בלי לזוז’ בוחנת אמירה זו על הבמה, דרך היחסים שבין יוצר ליצירתו, בין החוויה המוזיקלית והאופן שבו אנחנו מנסים לספר או לתפוס אותה

׳לנוע בלי לזוז 2024׳ – המופע הבין תחומי החדש של תזמורת המהפכה – עולה במסגרת ׳סדרת המהפכה׳ באופרה הישראלית ובהיכל אמנויות הבמה הרצליה, ומזמין את הקהל למסע מרתק ורבגוני הבוחן את היחסים המורכבים בין החוויה המוזיקלית והניסיון לספר אותה – היחס המגולם על הבמה בין היוצר והמספר.

המנצח (רועי אופנהיים) באמצעות התזמורת ובשילוב וידאו ארט יוצר עולמות מוזיקליים-ויזואליים מסעירים וסוחפים ללא מילים, בעוד שהמספר שבצד הבמה (עידו ברטל) המשמש כקול שבראשו, מנסה להוביל את הקהל לחוויה אחרת לגמרי. תוך כדי שהוא מנסה לספר את החוויה המוזיקלית הוא הופך אותה למסע ברכבת שדים שכולה קודש לאגו המשתולל שלו. הוא שר, מנגן, משחק, משתלט על הבמה, על הקהל שבאולם ומחפש את מקומו על הבמה וביצירה.

זוהי יצירה ב”שלוש מערכות”, המערכה הראשונה היא מוזיקלית ובמרכזה עולמות שנוצרים על-ידי התזמורת, שבמרכז כל עולם – יצירה לסולן ותזמורת (צ’לו, חליל, חצוצרה) אבל אין בתוכה מקום ל”מספר”, לדמות ומילים. המערכה השנייה היא תיאטרלית ובמרכזה ניסיון השתלטות של המספר על החוויה המוזיקלית, חיפוש אחר דמות מרכזית, “נושא”, שיחזיק את העולמות המוזיקליים ובכך הופך ומשנה את החוויה המוזיקלית לחוויה תיאטרלית (דרמטית). במערכה השלישית (האפילוג) נשאלת השאלה האם יוכלו לחיות יחד? היוצר והמספר, החוויה המוזיקלית והניסיון לספר ולעצב אותה במילים, כאשר בתמונת הסיום לאחר ניסיון ההתנתקות של היוצר מהמספר ולאחר שהמספר נשאר ללא מילים, ורק עם הבהרות בודדות, ואף לא מצליח לשאול את השאלה: “להיות או לא לה…” החוויה המוזיקלית חסרת הטקסט חוזרת לנקודת המוצא שלה: “ליצור זה לנוע לנוע בלי לזוז – להיות כל הזמן בתנועה, יש הקוראים לו: “מפריח הדממה”. (מתוך המחזה).

בפנטזיה זו, התזמורת מתחילה כגוף מוזיקלי (במערכה הראשונה), והופכת לדמות במחזה (במערכה השנייה), שחקן משנה בהצגה לא שלה. קונצרט תזמורתי עם “מספר”, שהופך להצגה לשני שחקנים – שחקן ותזמורת, ומתגלגל בסופו לריקוד מוזיקלי ללא מילים. אירוע בינתחומי של מוזיקה ותיאטרון הבודק את גבולות המדיום של כל אחד מהם.

(ההודעה הזאת לעיתונות היא בדיוק הדרך שכנגדה יוצא המופע, הניסיון האבוד והחסר לספר במילים את החוויה המוזיקלית…)

היצירה מבוססת על עבודת הדוקטורט בפילוסופיה של המנצח ד”ר רועי אופנהיים ונכתבה בשיתוף עם הבמאי והמחזאי עידו ריקלין ובכיכובו של השחקן עידו ברטל. המוזיקה המקורית למופע היא פרי יצירתו של זהר שרון, על הוידאו ארט אמון יואב כהן, על עיצוב התאורה – קרן גרנק ועל עיצוב התנועה – מירי לזר.

“לאחר הצלחת ‘מצבי רוח’, שעלה במסגרת ׳סדרת המהפכה׳ ב-2022 ולאחר מכן בחו”ל, בחרנו לחזור למופע שהוא ‘אביו הרוחני’, וכהרגלנו בתזמורת המהפכה – לפרק ולהרכיב מחדש, ולהציע גרסה מחודשת ורעננה של המופע המקורי ופורץ הדרך הזה. אנחנו שמחים לשתף פעולה בגרסה החדשה עם השחקן והזמר עידו ברטל שחוזר לתיאטרון ובגדול – כשהוא נושא על כתפיו את התפקיד הראשי במופע”, אומרים זהר שרון ורועי אופנהיים – יוצרי המופע.

מנצח: רועי אופנהיים.

שחקן: עידו ברטל.

סולנים: יעל שפירא (צ’לו), הגר שחל (חליל), איתמר בן-יקיר (חצוצרה).

ניהול אמנותי: רועי אופנהיים וזהר שרון.

בימוי ומחזה: רועי אופנהיים ועידו ריקלין.

מוזיקה מקורית: זהר שרון.

עיצוב וידאו ארט: יואב כהן.

עיצוב תאורה: קרן גרנק.

עיצוב תנועה: מירי לזר.

מפעיל תאורה: יעקב סליב.

סאונד: ואלרי קוטלר.

מפעיל וידאו ארט: דניאל בסין.

עוזרת במאי ומנהלת הצגה: נופר לוינגר.

הלבשה שחקן: אורן דר.

תפעול טכני: מג’נטה- הגברה קול ותאורה.

מנהל טכני: דני פישוף – מג’נטה.

שיווק ופרסום דיגיטלי: נדיה רז חכם – דיוות וג’נטלמנים.

מפיק: דניאל רינג.

מנהלת שיווק, פיתוח עסקי וגיוס משאבים: ליאב הרצמן.

מנהל: עומר לקנר רייכנטל.

נגני תזמורת המהפכה:

כינור ראשון: עדי חלאבין, תומר עינת, אטיין מנרי, נעמה צרפתי.

כינור שני: ליאה רייחלין, טליה הרצליך, אמיר וויצמן.

ויולה: דניאל תנחלסון, מירי מנשרוב, אביטל נוסימוביץ’.

צ‘לו: יעל שפירא, ג’קי פיי, בן שבולת, רומי קופלמן.

קונטרבס: גיל גולדין.

חליל ופיקולו: הגר שחל.

אבוב: שירה בן יהושע.

קלרינט: קרן גולדנצוייג.

בסון: יעלה אור-נוי.

קרן יער: שחר זיו.

חצוצרה: איתמר בן-יקיר.

טרומבון: מיתר נווה.

נבל: עדה רגימוב.

כלי-הקשה: אסף דגן וגיורי פוליטי.

פסנתר: זהר שרון.

להזמנת כרטיסים:

www.rev-orch.com

מחיר כרטיס: 160- 225 ש”ח

ניהול אמנותי: זהר שרון ורועי אופנהיים
בימוי ומחזה: רועי אופנהיים ועידו ריקלין
מלחין: זהר שרון

מנצח: רועי אופנהיים

שחקן: עידו ברטל

10.06.2024, שעה 20:00 – במסגרת ׳סדרת המהפכה׳ באופרה הישראלית, ת”א

13.07.2024 שעות 18:00 ו- 21:00 – במסגרת ׳סדרת המהפכה׳ בהיכל אמנויות הבמה, הרצליה

 

צילום: משה ציטיאת

שתפו את הכתבה

תגובות

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

כתבות נוספות

יפגשו אנשי מקצוע ויקבלו ידע וכלים מעולם הפסיכותרפיה הנרטיבית שמטפלת בחוויה הטראומטית. יתקיים ביום חמישי 20/06/2024 בין השעות 14:30-19:30 באשכול הפיס בכפר סבא

ז׳ בסיון ה׳תשפ״ד – 13/06/2024

21/06/2024 יום שישי 14:00-10:30 שבתאי לוי 26, חיפה. כניסה חופשית בהרשמה מראש! דיאלוג בין שירה עברית לתערוכה “בבית: משכן האהבות והחרדות”

ז׳ בסיון ה׳תשפ״ד – 13/06/2024

“בעוד באזורים אחרים בארץ יש יציבות במספר חולי הסוכרת, בגליל המספרים עולים! סוכרת הפכה למחלה של המעמד הסוציואקונומי הנמוך” בביקור של מנהלת מחלקת ניהול איכות

ז׳ בסיון ה׳תשפ״ד – 13/06/2024

האהבה בין בני אדם בדומה לאהבה בין כל יתר היצורים שנבראו היא התכונה העיקרית שמנחה אותנו בחיים והיא שולטת במעשינו

ז׳ בסיון ה׳תשפ״ד – 13/06/2024

הוא בכלל חלם להיות חקלאי, אבל המשיכה לראות דברים שהופכים מתוכנית על הנייר לפרוייקט חי בשטח הביאה אותו ללימודי הנדסה. כבר כמעט 6 שנים שהוא בכרמל הוא מכיר כל בורג בבית החולים

ז׳ בסיון ה׳תשפ״ד – 13/06/2024

בית הקונפדרציה, בניהולו של אפי בניה, מארח את אמנית הקול ילידת ורשה ותושבת ירושלים, אולגה אביגיל מילשצ’יוק, במופע א מיידעלע פון פוילן (נערה מפולין), בסיומו של מסע הופעות שלה באירופה

ז׳ בסיון ה׳תשפ״ד – 13/06/2024

שחקן הטניס הפראלימפי, גיא ששון, חבר אילן ספיבק רמת גן, המתאמן עם עופרי לנקרי, הוא הישראלי הראשון שזכה ברולאן גרוס

ז׳ בסיון ה׳תשפ״ד – 13/06/2024

“עם ללא גבולות – היעד: קביעת גבולות גיאוגרפיים, חברתיים ועסקיים” מאת יורם גבאי, בהוצאת ספרי ניב, מתמקד בתיאור הפיצול ה”כפול” של העם היהודי בארצו, בגורמים לכך ובאמצעים שיוכלו

כ״ט באייר ה׳תשפ״ד – 06/06/2024

טיפול שיניים רשלני הותיר מטופל תושב תל אביב (59) עם נכות קשה, שאף גרמה לו לנסות להתאבד פעמיים, כך נטען בתביעה שהוגשה לאחרונה עו”ד עורכת הדין דיקלה ואנונו המתמחה

כ״ט באייר ה׳תשפ״ד – 06/06/2024

הרצאה בנושא מילים וביטויים בלהג העיראקי של יהודי בבל, מרצה: דן שינה המורה לערבית המוכר גם מהטיקטוק

כ״ט באייר ה׳תשפ״ד – 06/06/2024

נכסים של ריאליטי ברחבי הארץ יהוו בטא סייט לדור החדש של פתרון RightHear ויונגשו לעיוורים באמצעות בינה מלאכותית

כ״ט באייר ה׳תשפ״ד – 06/06/2024

דמנציה היא מחלה הפוגעת בתפקוד ומובילה לירידה בזיכרון וביכולות המנטליות. המחלה נפוצה יותר בקרב נשים מאשר בגברים. על פי התחזית בארץ ובעולם, עד שנת 2050

כ״ח באייר ה׳תשפ״ד – 05/06/2024

בעקבות שני כתבי תביעה שהוגשו כנגד עיריית בית שאן בשם שני תלמידים עם מוגבלות בשמיעה, הושגו לאחרונה הסכמי פשרה. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הגישה את כתבי התביעה

כ״ח באייר ה׳תשפ״ד – 05/06/2024

לצד המשך שגרת המלחמה, חוג הידידים של האגודה למלחמה בסרטן עורך אירוע התרמה עם ההרכב המוסיקלי Miss Behave אשר יכלול מופע מרהיב עם שירי הנשמה הגדולים של שנות השישים

כ״ח באייר ה׳תשפ״ד – 05/06/2024

הצגה מוסיקלית חדשה ושובת לב על כוחו של דמיון והיכולת שלו לגבור על רגעים של פחד. חגיגה של יצירתיות, דמיון ותעוזה המתגלה דווקא בילדים המתמודדים עם פחד וחוסר ביטחון

כ״ח באייר ה׳תשפ״ד – 05/06/2024

הו ניתוח שמתבצע לעיתים נדירות בארץ, משום שרק במקרים יוצאי דופן נדרש היקף כריתה ניתוחית כל כך משמעותי. הניתוח שמתבצע רק במספר מצומצם של בתי חולים בארץ, בוצע בהצלחה

כ״ח באייר ה׳תשפ״ד – 05/06/2024

משחק הגמר הצמוד והמותח הסתיים בניצחונם של הכרישים על כדורסלני ספיבק אילן רמת גן, בתוצאה 46-51 לאחר 14-21 במחצית

כ״ח באייר ה׳תשפ״ד – 05/06/2024

“חורף בניו יורק” מאת ג’וזי סילבר, בהוצאת דני ספרים, הוא רומן רומנטי נפלא ומושלם. אייריס, שפית בריטית צעירה, מחליטה לעבור לניו יורק ולפתוח בחיים חדשים בעקבות מערכת יחסים רעילה

כ״ח באייר ה׳תשפ״ד – 05/06/2024

לאחרונה, לאחר מאבק משפטי, נאלץ קצין התגמולים במשרד הביטחון להכיר בחייל כנכה צה”ל, לאחר שחווה התקף אפילפטי חד פעמי, בעקבות ליל שימורים אותו עבר במסגרת שירות קרבי

כ״ח באייר ה׳תשפ״ד – 05/06/2024

הדס שסובלת מאפילפסיה החלה לחוות פתאום גם הפסקות דופק שסיכנו את חייה תוך כדי התקף אפילפטי

כ״ח באייר ה׳תשפ״ד – 05/06/2024

הרשמו לאתר

שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
שם משתמש(באנגלית בלבד)*
סיסמא*
אימות סיסמא*
דילוג לתוכן