lelo-hagbala.co.il  ללא הגבלה -אתר החדשות המרכזי לנכויות ומוגבלויות              חבר איגוד האינטרנט הישראלי ISOC-IL | רישיון אקו"ם | כניסת כתבים | חזרה לדף הבית
6
 
בארץ ובעולם   בריאות ונפש   בקהילה שלנו   חוק ומשפט   רפואה משלימה   תזונה נכונה   ספורט בריאות       חיפוש באתר    
1
תזונה נכונה

10 דרכים לשלוט על רמות הסוכר שלכם

השאיפה לשמור על סוכר מאוזן נובעת מהרצון להימנע מסיבוכים פוטנציאליים בעקבות רמות סוכר גבוהות. הדיאטנית עינת מזור-בקר עם 10 המלצות לאיזון רמות הסוכר ושמירה על אורח חיים בריא יותר שכדאי לאמץ


עינת מזור-בקר, 08/03/2022, צילום: cnava

 

10 דרכים לשלוט על רמות הסוכר שלכם. צילום אילוסטרציה canva
 




עבור סוכרתיים, רמות הסוכר בדם מהוות אתגר עיקרי שמלווה אותם שעה שעה, יום יום. סוכר גבוה בדם, היפרגליקמיה, מתרחש כאשר הגוף אינו מצליח לספק די אינסולין  או כאשר קיים מספיק אינסולין אך ישנה תנגודת אליו וכתוצאה מכך סוכר מצטבר בדם ואינו מצליח להיכנס אל התאים. 
 
לאחרונה הודיעה ועדת סל הבריאות כי מערכת הפריסטייל ליברה לניטור רמות סוכר תהפוך למסובסדת וזמינה גם עבור סוכרתיים מסוג 2 המטופלים בזריקות אינסולין יומיות מרובות. מדובר בבשורה משמעותית עבור ציבור הסוכרתיים בישראל, שכן המערכת משפרת דרמטית את חייהם של הסוכרתיים, מאפשרת לנטר את רמות הסוכר באופן שוטף וללא דקירות. 

החשש העיקרי מרמות סוכר גבוהות בדם לאורך זמן הוא מנזק באיברים שונים כמו לב, כליות, עיניים, בעיות רגליים ועוד. לכן, חשוב לאמץ אורח חיים קפדני ובריא יותר. קבלו 10 דרכים שיאזנו לכם את רמות הסוכר: 

  1. צמצמו את צריכת הפחמימות - כיום כבר אין ספק, תזונה דלת פחמימות מסייעת להפחית את רמות הסוכר בדם בדרך היעילה ביותר. כיוון שכלל הפחמימות (בריאות יותר או פחות) מתפרקות לסוכר, הפחתה גורפת שלהן תגרום לכמויות מופחתות של סוכר להגיע לזרם הדם. לפיכך, מומלץ להיעזר בדיאטנית מומחית לבניית תכנית אכילה מותאמת אישית שתתבסס על ירקות, חלבונים ושומנים בריאים תוך הפחתה יחסית מכמות הפחמימות שאתם אוכלים ובהתחשבות בגורמים נוספים.
     
  2. אכלו את הפחמימות הנכונות לכם (בכמות מתונה) - בשנים האחרונות קיימת הבנה כי כל אחד מגיב אחרת לפחמימות שונות מבחינת השפעתן על רמות הסוכר בדם. אם בעבר סברנו שפחמימות מורכבות משפיעות באופן חיובי יותר על הסוכר בהשוואה לפחמימות פשוטות, כיום ניתן לומר כי עבור אנשים רבים, אכילת פחמימות פשוטות, למשל פירות, תשפיע באופן מיטיב יותר על הסוכר בהשוואה לאכילת פחמימה מורכבת כמו לחם מלא (באותה כמות פחמימות). מסיבה זו קיימת החשיבות של ניטורי סוכר לפני ואחרי ארוחות פחממתיות, מומלץ באמצעות מד סוכר אשר בודק את רמת הסוכר 24/7 ללא דקירות. בהתאם ללמידה והבנה כיצד גופכם מגיב בעקבות אכילת פחמימות שונות ניתן להתאים תכנית אישית תזונתית. 
     
  3. התאימו את אכילתכם לשעון הביולוגי - עד כה, השיח בהקשר של איזון הסוכר והאכילה נסוב סביב הרכב וכמות המזון. בשנים האחרונות הובנה החשיבות של גורם נוסף שהשפעתו על הסוכר יכולה להיות משמעותית - תזמון האכילה. גופנו עובד בצורה יעילה יותר בשעות הבוקר והצהרים ובצורה פחות יעילה בשעות הערב והלילה, הן מבחינת תפקוד מערכת העיכול והן מבחינת המערכת המטבולית. מסיבה זו, אצל אנשים שאוכלים את ארוחתם העיקרית בערב וממשיכים לנשנש אל תוך הלילה נוצרת אי התאמה בין מקצבי המטבוליזם של הסוכר אל מול האכילה, דבר שגורר ניצול לא מלא של רכיבי המזון וכל זאת כיוון שהמזון מפורק בשעה שאינה אופטימלית ביחס לפעילות מערכות הגוף. ההמלצה - אכלו את הארוחות הגדולות יותר בשעות הבוקר והצהרים ומעט יחסית בשעות הערב. נסו לסיים לאכול מוקדם ככל האפשר וצומו עד לבוקר (כמובן שניתן לשתות מים, תה או קפה ללא חלב). במידה ויש לכם ספק אם המלצה זו נכונה עבורכם או מתנגשת עם התרופות שלכם היוועצו ברופא או דיאטנית. עם הדיאטנית תוכלו להתייעץ גם לגבי אורך הצום הנכון עבורכם.
     
  4. הימנעו מארוחות ביניים - בניגוד להמלצה לפיה מומלץ לאכול בכל 3 שעות, ההמלצה כיום היא לאכול 3 ארוחות ביום (או 2, כל אחד לפי הרגליו) ולא לנשנש בין הארוחות. המרווחים שבין ארוחה לארוחה מגבירים את הרגישות לאינסולין ובכך משפרים את איזון הסוכר. למרות המלצה זו, במידה ואתם יודעים כי במידה ולא תאכלו בין הארוחות תגיעו מורעבים וחסרי שליטה לארוחה העיקרית, אז בהחלט יש מקום לשלב ארוחות ביניים (עם עדיפות לנשנושים דלי פחמימות כמו אגוזים, שקדים ושוקולד מריר עם אחוז גבוה של קקאו).
     
  5. שמרו על משקל תקין - עודף משקל הוא אחד מהגורמים שיוצרים תנגודת לאינסולין כך שהאינסולין לא עושה את עבודתו בצורה יעילה ורמות הסוכר בדם עולות. משקל תקין או ירידה של 5-10% ממשקל הגוף (בכל משקל) מסייעים בהפחתת התנגודת לאינסולין. מחקר מפורסם שנעשה על אוכלוסיית אנשים טרום סוכרתיים הראה כי ירידה של 7% ממשקל הגוף ובשילוב פעילות גופנית מתונה  הפחית את הסיכוי לפתח סוכרת ב58%.
     
  6. פעילות גופנית - כושר וספורט הם התרופה היעילה ביותר להורדת רמות הסוכר. יש חשיבות בשילוב של פעילות אירובית כמו הליכה או שחיה עם פעילות כנגד התנגדות כמו משקולות, גומיית כושר וכו'. ההמלצות העולמיות הן לבצע פעילות אירובית במשך מינימום של 150 דקות בשבוע בעצימות בינונית בלפחות 3 ימים בשבוע ועדיף יותר מכך. עבור פעילות כנגד התנגדות יש לבקש אישור רפואי ולבצע אותה פעמיים בשבוע לפחות. אנשים המבצעים פעילות גופנית על בסיס קבוע מצליחים להפחית ממינון התרופות שלהם לסוכרת וללחץ דם.
     
  7. עקבו אחר רמות הסוכר בדם - מחקרים רבים הראו כי ככל שמבצעים יותר מדידות סוכר במהלך היום ועוד יותר מכך, כאשר משתמשים במד סוכר רציף ללא דקירות, איזון הסוכר מיטבי יותר. הסיבה לכך היא שכאשר מוצבת לנו מראה המשקפת לנו מה מתרחש בגופינו, המודעות אליו עולה וכן הפעולות שאנחנו נוקטים במקביל – אם באכילה, לקיחת התרופות והפעילות הגופנית שאנחנו עושים.
     
  8. הימנעו מלחץ - השגרה של רובנו שמתאפיינת בשילוב מספר רב של משימות במקביל, לעיתים מלווה בהמון לחץ וסטרס. ללחץ יש השפעה משמעותית על רמות הסוכר באמצעות הפרשת הורמוני סטרס אשר יכולים להעלות דרמטית את רמות הסוכר בדם. מחקרים מראים שניהול הלחץ באמצעות מדיטציות, יוגה, מיינדפולנס וכן פעילות גופנית (וטכניקות נוספות) משפיעים פלאים על רמות הסוכר בדם ועוזרים לשלוט בהן.
     
  9. תשתו מים - הקפידו לצרוך נוזלים, גם בעונת החורף. חוסר בנוזלים עלול להוביל להתייבשות ולסיבוכים אצל סוכרתיים, לחוסר איזון של רמות הסוכר ולפגיעה בכליות.
     
  10. דאגו לשינה טובה יותר - קיים קשר בין מספר שעות השינה, הרצף שלה ואיכותה לבין עמידות לאינסולין, משקל הגוף ומדדים מטבוליים נוספים. במידה ואתם ישנים מעט מדי שעות או סובלים מיקיצות מרובות (מסיבות שונות), שוחחו על כך עם הרופא/ה שלכם בכדי לבדוק יחד אפשרות לשפר את איכות ומשך השינה. אם אתם "סתם" מושכים עוד שעות ערות בלילה ושעת השינה היא בשליטתכם, העניקו לעצמכם מתנה שעת שינה נוספת.
לסיכום, ניהול הסוכרת ושמירה על רמות סוכר מאוזנות אפשריים בהחלט באמצעים שונים - טכנולוגיים ואנושיים. לסוכרתיים מומלץ למצוא את הדרך הנוחה ביותר עבורם למדוד את רמות הסוכר ולהפוך אותן לשגרה קבועה  ובמקביל למצוא את אנשי המקצוע המתאימים –בשילוב ייעוץ תזונתי לקבלת טיפול מקיף ופרטני. 
 
עינת מזור בקר, דיאטנית קלינית במרכז DMC לטיפול בסוכרת
.



 
 
1
מבזקי חדשות   הרשמה לאינדקס
1
1
דוברות מד״א: זכי הלר : בשעה 07:46 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על טרקטורון שהתהפך באתר בנייה, ברחוב קורא מדברי, באילת. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח יוספטל, גבר כבן 30 במצב קשה, עם חבלה רב מערכתית


 
 
      אולפן החדשות: 08-973-4-006
1
      מערכת החדשות: 08-9282508
 
האינדקס המרכזי
18,937 בעלי עסקים ונותני שירות
8
הרשמה לאינדקס המרכזי 
 


אבחון וטיפול אלטרנטיבי
 

אביזרי
חבישה
     


אביזרי שיקום
 
     


אופטומטריסטים
 

אופטיקאים
     


אחיות פרטיות
 

אירידיולוגיה
     


אמבולנס פרטי
 

ארומתרפיה
     


ביופידבק
 

בית לחיים
     


בית אבות
דיור מוגן
 

בתי הבראה
והחלמה
     


בתי
חולים
 

בתי חולים
לבריאות הנפש
     


בי"ח סיעודיים וגריאטריים
 

בתי
טבע
     


בתי מרקחת
 

גוף ונפש
     


דיאטנים
 

הומאופתיה
     


הידרותרפיה
 

הילינג
     


היפנוזה
 

הסעות נכים
     


השמת ע.זרים
 

ויטמינים
     


חיתולים למבוגרים
 

טווינא
     


טיפול אלטרנטיבי בילדים
 

טיפול באמצעות בעלי חיים
     


טיפול באמצעות יצירה והבעה
 

טיפול בהפרעות זיכרון
     


טיפול בהפרעות שינה
 

טיפול באמצעות ציורי ילדים
     


יועצי תזונה
 

כירופרקטיקה
     


כירורגיה של היד
 

מגנטותרפיה
     


מדיטציות
 

מוצרים אורטופדיים
     


מוקדי עזרה ראשונה
 

מכונים
רפואיים
     


מכשירי שמיעה ואביזרים
 

מנגנוני נכים
לרכב
     


מרחצאות ומעיינות מרפא
 

נטורופתיה
     


נעליים
אורטופדיות
 

עורכי דין
ביטוח לאומי
     


עורכי דין
דיני נזיקין
 

עורכי דין
רשלנות רפואית
     


פודיאטרים
 

פיזיותרפיה
     


פיזיותרפיה התפתחותית
 

פילאטיס
     


פלדנקרייז
 

פסיכוגריאטריה
     


פסיכולוגיה התפתחותית
 

פסיכולוגיה שיקומית
     


פסיכותרפיה
 

פרחי באך
     


ציוד ואביזרים
 

קינסיולוגיה
     


קלינאי תקשורת
 

רולפינג
     


רכב חשמלי
 

רכיבה טיפולית
     


רפואה סינית
 

רפלקסולוגיה
     


שיאצו
 

שיטת אלבאום
     


שיטת אלכסנדר
 

שיטת פאולה
     


שיקום
נכים
 

שירותי
סיעוד
     


תזונה ודיאטות טבעיות
 

תרפיה במוסיקה

אבחון וטיפול אלטרנטיבי אביזרי חבישה אביזרי שיקום אוסטיאופתיה אופטומטריסטים
אופטיקאים אחיות פרטיות אירידיולוגיה אמבולנס פרטי ארומתרפיה
ביופידבק בית לחיים בית אבות, דיור מוגן בתי הבראה והחלמה בתי חולים
בתי חולים לבריאות הנפש בי"ח סיעודיים וגריאטריים בתי טבע בתי מרקחת גוף ונפש
דיאטנים הומאופתיה הידרותרפיה הילינג היפנוזה
הסעות נכים השמת עובדים זרים ויטמינים חיתולים למבוגרים טווינא
טיפול אלטרנטיבי בילדים טיפול באמצעות בע"ח טיפול ע"י יצירה והבעה טיפול בהפרעות זיכרון טיפול בהפרעות שינה
טיפול ע"י ציורי ילדים יועצי תזונה כירופרקטיקה כירורגיה של היד מגנטותרפיה
מדיטציות מוצרים אורטופדיים מוקדי עזרה ראשונה מכונים רפואיים מכשירי שמיעה ואביזרים
מנגנוני נכים לרכב מרחצאות ומעיינות מרפא נטורופתיה נעליים אורטופדיות עורכי דין - ביטוח לאומי
עורכי דין - דיני נזיקין עורכי דין - רשלנות רפואית פודיאטרים פיזיותרפיה פיזיותרפיה התפתחותית
פילאטיס פלדנקרייז פסיכוגריאטריה פסיכולוגיה התפתחותית פסיכולוגיה שיקומית
פסיכותרפיה פרחי באך ציוד ואביזרים לנכים קינסיולוגיה קלינאי תקשורת
רולפינג רכב חשמלי רכיבה טיפולית רפואה סינית רפלקסולוגיה
שיאצו שיטת אלבאום שיטת אלכסנדר שיטת פאולה שיקום נכים ונפגעים
שירותי סיעוד תזונה ודיאטות טבעיות תרפיה במוסיקה    
 
 
כל הדרכים שלכם ליצירת קשר:

   
חזרה לדף הבית    תנאי שימוש   מדיניות פרטיות   חוק הספאם   אתיקה מקצועית   חוק זכויות יוצרים הצהרת נגישות
                       
 fax-to-mail: 153-54-7126459             דוא"ל: lelo.hagbala@gmail.com מערכת החדשות: בן חור אליהו 14-3 באר שבע 08-9282508 אולפן החדשות: העצמאות 57 באר שבע 08-9734006

מדיניות שימוש ב-cookies וכלים אחרים

על מנת לאפשר הפעלתו של האתר באופן מיטבי וכן לשפר את חווייתך מהשימוש בו, יתכן וייעשה שימוש בכלים מסוג "עוגיות" (Cookies), כמו גם ב"כלים אחרים" | יחד עם זאת, עדי גולן נדרשת לאישורך והסכמתך | היה ואם אין רצונך להתיר השימוש בכלים אלו, הנך נדרש/ת להפסיק באופן מיידי שהייתך-שימושך באתר | האמור ד-לעיל' מהווה תמצית "מדיניות השימוש" באתר | את הנסח המלא והמחייב ניתן למצוא בקטגוריה "מדיניות פרטיות".

בכל שאלה ובקשה ניתן לפנות באמצעות
  צור קשר  שבאתר   |   מדיניות פרטיות 

כל הזכויות שמורות ל: עדי גולן ADI GOLAN

 
לייבסיטי - בניית אתרים